lördag 3 juli 2010

Vår natt

IMG_7146 Mammas febrige lille kille vilar ut…

Vi åkte aldrig till Öland idag, känns jättetrist och lite besviken är man allt. Men vi har ju hela sommaren på oss! Pratat om att åka dit nästa helg istället. Liam har bara dagis måndag till onsdag och Simon jobbar sista natten på torsdag sen har vi semester här hemma. Så nog ska vi hinna med en tur dit.

Liams humör gick upp och ner hela gårdagskvällen. Ena stunden var han jätteglad och i nästa var det gallskrik för hela slanten. Tror inte han somnade förrän vid midnatt. Simon och jag fick byta av varandra då han hade problem med att komma till ro och somna i sin säng. Febern hade dock gått ner och utflyktsplanerna såg ljusa ut. Mitt i natten ställde jag mig vid spisen och stekte ägg och bacon till mackorna vi skulle ha med oss, för om vi skulle åkt hade det inte hunnits med på morgonen. Men efter en timme vaknade Liam igen och gallskrek. Efter att Simon försökt trösta och natta om honom gav han upp och Liam fick komma ner till oss. Han gallskrek fortfarande. Vi kröp ihop i soffan och gjorde det riktigt mysigt för honom, så han skulle känna sig trygg, satte på en film så han skulle få något annat att engagera sig i. Och jodå, nog somnade han alltid. Men inte kunde vi göra några förhastade rörelser eller prata högt för då börjades det igen. Men till slut sov han djupt på pappas arm och snarkade, inborrad i en mysig filt. Ljuvligt.

Vid tre-tiden gick vi alla upp och la oss. Jag somnade som en stock och tog ut en rejäl sovmorgon idag. Det hade visst inte Simon gjort. Han hade inte somnat förrän vid sju-tiden i morse och efter två timmars sömn fick han väcka Liam och ge honom hans morgonkur med Kåvepenin. Med andra ord så har jag en väldigt trött sambo här hemma idag, vilket är förståeligt. Båda mina pojkar ligger och vilar nu och jag har på känn att denna lördag kommer gå i lugnets tecken. Inte många knop kommer bli gjorda i detta hus!

1 kommentarer:

sara - tävlingar, rabatter och en massa barnmat. sa...

Fy vad jobbigt, hoppas han mår bättre snart.
Kanske värmen som ställer till det?
Missa inte mina tävlingar.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam