fredag 9 juli 2010

Spontana fredagen

Hela familjen tog sovmorgon till klockan tio idag, ljuvligt. Vi tryckte i Liam lite frukost, rastade Diesel och därefter skuttade in i bilen. Det blev en spontan tur till Emmagården i Emmaboda där en mycket god frukost/lunch intogs. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; deras varma räksmörgås is to die for. Under mat- och pratstunden undrade Simon om vi inte skulle ta en tur in till Kalmar och gå på Ikea. Of course! Sen kom jag även på den snillrika idén att låta Liam vara hos gammelmormor och bonusgammelmorfar under tiden. Dom har ju tjatat om att få ha honom så länge och blev totalt överlyckliga! Roligare för Liam också än att sitta i en varm bil och trängas bland folk.

Väl inne i stan blev det mycket mer shoppat än jag räknat med; kläder till mig, skor till Simon, matta till vardagsrummet, kastruller till köket, rullgardin till gästrummet, fotoram till gammelmormor och en jäkla massa mer. Det var ju liksom inte meningen! Vi skulle ju bara ha en rullgardin?!

Efter svettig shopping begav vi oss tillbaka till Broakulla. Liam sov i soffan när vi kom men vaknade snart till liv och var på riktigt bushumör! Vi hann spela fotboll, fika och leka lite innan vi till slut åkte hem! Home sweet home.

IMG_7723IMG_7732IMG_7697IMG_7718IMG_7776IMG_7665IMG_7737IMG_7745IMG_7715IMG_7764IMG_7683IMG_7800IMG_7765IMG_7674

2 kommentarer:

Sanna sa...

SV: Ja, det blir lätt att man är uppe sent om kvällarna/nätterna för att det är då man får tid för sig själv att sitta vid datorn, se film eller läsa en bra bok utan att behöva tänka på barnen som busar omkring.

bakformen sa...

Underbara sommarbilder du bjuder på.

Hälsn. Pia
bakformen@gmail.com

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam