torsdag 15 juli 2010

Kycklingpaj

Simon hittade ett recept på kycklingpaj i Aftonbladet och den har vi testat att göra till middag idag. Kycklingpaj
Jag är inte alls förtjust i paj annars men den här var riktigt god! Till den gjorde vi en sallad med äpple, majs, gurka och kruksallad samt Knorrs Sallads Mix. Supergott!

Ingredienser:
1,5 dl vetemjöl
50 g smör
1 msk vatten
1,5 msk Old El Paso™ Jalapeños, hackade
½ grillad kyckling
1 st gul lök
150 g champinjoner
Margarin
100 g philadelphiaost 
½ burk Old El Paso™ Thick 'n' Chunky Salsa
200 g cheddarost

Gör så här:
Sätt ugnen på 225°C. Gör pajdegen. Blanda mjöl och smör till en grynig massa i en bunke eller i matberedare. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut pajdegen i en smord ugnssäker form och grädda cirka 10 minuter. Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Hacka löken och skiva champinjonerna. Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl. Riv osten. Bred ut jalapeños och kycklingröra i pajskalet. Strö över osten. Gratinera 10-15 minuter eller tills osten smält. Servera med en grönsallad och en god dressing!

2 kommentarer:

Fröken M sa...

Det såg riktigt gott ut ! Tack för tipset :)

Emma Johansson sa...

Okej, var det en ofarlig knöl då?
okej, konstigt det där, hoppas verkligen att det blir så på Ozzy med!
Vill inte att han ska opereras nu igen då han opererades i maj iår ju :/

Annars allt bra med er?
Kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam