torsdag 29 juli 2010

Vår kväll

IMG_9149Liam äter kvällsmat och kikar på Nalle Puh!

I skrivande stund sitter Liam och äter kvällsmat innan läggdags. Han är så duktig som kan äta själv! Visst, ena hälften ligger i haklappen och den andra är smetad i ansiktet men vad gör det?
Han har börjat med något nytt idag. Flera gånger har han satt fingret för munnen och sagt “shhh”. Jag vet inte vart han har fått det ifrån. Kanske har han sett oss göra det eller är det något han snappat upp på tv:n. Blev väldigt förvånad i alla fall!

Vid tre-tiden i eftermiddags skjutsade jag Simon till Lessebo där vi mötte upp Tobbe och Mattias. Grabbarna ska ut ikväll, eller är ute rättare sagt. Dom skulle grilla och sen bege sig till Casablanca i Emmaboda nämligen. När vi mötte upp dom hade Tobias även med sig vår nya sittvagn! Vi hittade den på Nids4Kids i Göteborg och passande nog bor han bara några meter därifrån så han var och köpte en till oss idag! Perfekt med andra ord! Har ännu inte provkört “Pärlan” men imorgon ska vi ut och testa och såklart kommer det upp bilder också! Den är så fin!

I och med att Simon har varit iväg halva dagen har Liam och jag haft kvällen för oss själva. Vädret är som vanligt regnigt och grått så vi har myst inomhus. Massa bus, lek och “Händige Manny”!

2 kommentarer:

Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥ sa...

Duktig kille som kan äta själv! Och hakklappen är ju till för en anledning så det är helt ok att hälften hamnar i den :)

Spännande att sen få se vad ni köpt för vagn!
Kramar

Sandra sa...

Härligt med ny vagn! Jag funderar på om vi ska sälja vår Emmaljunga Nitro och köpa en mindre. Får se vad sambon säger.

Sv: Ja, bara idag har jag fått två "tyvärr, den är såld". Blir så sne på sådant..

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam