fredag 2 juli 2010

Jag HATAR Agnes

Pratade med min lillebror i telefon alldeles nyssens. Han berättade om ett roligt och aningen pinsamt samtal som kommit upp på hans jobb under dagen. Det var nämligen så att han och hans arbetskamrat stod och pratade om bland annat bloggar och facebook. Den här arbetskamraten (inga namn nämnda) har nämligen en blogg och läser även ett flertal.

Då kanske du vet vem “Agnes – En mammas bekännelser” är? Frågar brorsan henne. 
Aaa det gör jag, jag HATAR henne!
Pinsam tystnad. 
Du, det är min syster. 
Är DET din syster? 
Aa, varför hatar du henne? 
För hon bara skriver om sitt familjeliv hela tiden.

Jag höll på att skita på mig av skrattanfall när lillebror återberättade hela historien. Jag menar, människan känner inte mig! Jag har väl bloggen för min egen skull och inte för att göra andra nöjda? Och om man nu inte vill läsa om “familjeliv” kan man ju faktiskt hålla sig på jävligt långt avstånd från alla Sveriges mammabloggar. Har jag fel?

11 kommentarer:

Johanna Holmquist sa...

Haha nej du har verkligen inte fel! Fy fan vilken bortgjord tjej. Hon kan ju inte vara en dag över 14. Jag gillar din blogg, tycker den är jätte kul att läsa om din lilla kille :)

Agnes sa...

Jojje:
Trodde också hon skulle vara i den åldern men ack vad jag sket mig - hon var 30! Vilken männsika :) Borde man inte förstå att lillebror känner mig när han frågar om min blogg? HAHA

Sara, mamma till pseudotvillingar sa...

Jag har fått liknande kommentarer fast på bloggen, men jag menar gillar man inte mamma bloggar så ksa man ju fan inte läsa dom. Vilken människa haha

Cicci sa...

Tycker hon inte de är roligt o läsa din blogg, så behöver hon ju inte gå in o läsa. Det brukar i alla fall inte jag göra! :P Men jag är ganska klok, jag. Haha.

Hoppas ni får en bra helg. Idag, PÅ EN LÖRDAG, har vi vart vakna sen 06. Huuuah.

MADELEINE sa...

hahaha, ooopss... Så det kan gå ;-)

Amanda sa...

haha...där ser man. Jag tycker det osar avundsjuka lång väg. ;)

VI gillar iaf din blogg! ♥
Kram

Nadine sa...

Fan va pinsam hon är, ge fan i å läs din blogg om det inte duger för henne då!

Plutten sa...

Hahahah! Vilket, ursäkta mej, RÖVHÅL! Så säger man väl inte...man kan ju inte säga att man hatar en människa för att man inte gillar bloggen? STackars människa, måste vara en osäker jävel! Jag gillar iaf din blogg, den är jättemysig:)

Svar; Ja! Både Korobov och Akilles har kommit in o verkat nytvättade o kammade. Pälsen har varit alldeles elektrisk eftersom att deras vanliga fetthalt i pälsen försvinner när man tvättar dom. Blir sååååå jävla förbannad! Ska nog sätta på dom halsband där det står; TA FÖR HELVETE INTE IN MEJ! haha:D

MAMMAFIA sa...

Du har helt rätt! Och jag ääälskar din blogg ;) Kramis!

Ella sa...

ja, det finns faan människor till allt...!!!

Sara - Thaison sa...

hahaha det var ju faktiskt lite roligt. Min första tanke är - varför läser han din blogg om han nu inte gillar familjeliv??!!???

Tusen tack för din röst!!

Hoppas ni fick en härlig helg trots att det inte blev Öland.
kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam