torsdag 29 juli 2010

Avanti moving light 2010

Nu har vi fått testa vår sittvagn riktigt ordentligt. Tyvärr så fanns det inte så mycket info om den på nätet när vi köpte den, så jag tänkte lista den litegrann. Kanske finns det någon därute som också undrar om den inför kommande köp?

Fördelar:

  • Snygga färger att välja mellan (Svart/lime och brun/ljusblå)
  • Billig (1195:- + 95:- i frakt på Köpbarnvagn.se)
  • Stor, rymlig och lättåtkomlig varukorg (älskar den!)
  • Suffletten har en praktisk “keps” som skyddar barnet mot solen
  • Suffletten har ett titthål med nät
  • Fullt liggläge (3 lägen sammanlagt)
  • Smart prylhållare vid handtaget
  • Väger ytterst lite
  • Fälls ihop smidigt och enkelt
  • Lätt att svänga med tre hjul

Nackdelar:

  • Ryggstödet känns lite för kort upptill (en dum tygkant)
  • Handtaget är inte vänd- höj- och sänkbart
  • Bumpern kan bli smutsig när vagnen fälls ihop om man inte är beredd
  • Passande myggnät, regnskydd och andra tillbehör verkar inte finnas att köpa till
  • Välter lätt i och med de tre hjulen och att den är lite för svängbar
  • Man kan lätt klämma sig på bältesspännet
  • Hjulen känns plastiga och billiga

Nöjda kanske man inte kan säga att vi är. Visst, den duger helt klart om man inte har så höga krav och använder sittvagn speciellt ofta. Den är en helt okej och bra budgetvagn!

Men, vi har faktiskt ordnat med en annan. Jag bryr mig väl inte så mycket men Simon ville verkligen byta för han har tröttnat rejält på Avantin och dess nackdelar. Så med lite hjälp utav Tobias, Simons kompis, har vi precis fått hem en ny vagn till Liam som jag håller på att pilla med! Ska såklart avslöja vad det är och visa bilder på den sen!

8 kommentarer:

Edvinsmamma - Nybliven tvåbarnsmamma ♥ sa...

Trist att ni inte är nöjd med den nya vagnen. Och jag ser att det är ganska många nackdelar med den...roligt att du skrev upp fördelar och nackdelar :)

Nyfiken är jag nu på vad Liam ska få åka för vagn nu :)

Kramar

Malin sa...

Barnvagnar... Jösses, det är verkligen en djungel. Vi har gått igenom ett par stycken som vi fått sälja. Men som sittvagn är vi riktigt nöjda med vår BRIO race med ratt :). Så himla stabil, lätt att fälla ihop men ändå rejäl. Nackdelen är väl att den är svårstyrd eftersom hjulen inte snurrar.

Elin sa...

Jag älskar internet. Och särskilt när människor som du gör mig till en medveten konsument. Tusen tack för din ork att skriva om dina erfarenheter!
Elin

Agnes sa...

Tack Elin! Vad roligt att du hade nytta av min recension, önskar bara att vi också hade kunnat få lite mer info om den innan köpet. Hoppas ni hittar det ni söker! :)

Johanna sa...

Halkade in här på din sida då jag sökte på Trille Moving Light som va har köpt och precis fått hem. Dock upplever vi samma problem som du skriver, men den kostade ju heller inte som en brio, man får vad man betalar för!
Skulle ha läst ditt inlägg INNAN jag köpte den...

jessi sa...

Jag är supernöjd med att jag hittade din sida,innan jag bestämde mig för att köpa denna vagn. Nu är jag osäker. Skitbra med för och nackdelar..

Anonym sa...

Hej

Vi funderade på denna vagn. Men efter din lista blir det någon annan..

Tack för att du är så ambitiös!

Mattias

Anonym sa...

det är en SULKY! Vad hade du förväntat dig? En stor stabil och "riktig" barnvagn? Det är stor skillnad på en sittvagn och en sulky! Denna modellen är de inget fel på, lätt och enkel att ha med!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam