tisdag 25 maj 2010

» utmaning

Jag har fått en utmaning av FamiljenPettersson!

10 första
Första bästa kompis: Sandra? Emily? Ingen aning. Man bytte ju bästis lika ofta som man bytte trosor.
Första bil: Jag har aldrig haft en “egen” bil, har inte behövt tänka på det då min sambo hela tiden haft en. Men vi har precis skaffat oss en V70 som vi köpt tillsammans.
Första husdjur: Bisse, vår söte lille tax som inte längre finns kvar hos oss. Han blev 18 år!
Första semester: Jugoslavien som två-åring tillsammans med mamma, pappa och familjen Gill. Min lillebror blev visst till där nere!
Första jobb: Servitris på ett café.
Första köpta skiva: Det måste ha varit en Backstreet Boys-platta.. eller kanske Spice Girls.
Första riktiga kärlek: Min granne som hette Klas. Han hade EPA-traktor och en yttepytteliten Agnes föll pladask.
Första piercing: I örat som femåring. Har nu åtta i öronen och en i näsan.
Första konsert: Det måste ha varit Magnus Uggla eller något. Robyn kanske?

9 senaste
Senaste alkoholdrycken: X antal shots, öl och groggar på juldagen 2009. Har fortfarande ångest.
Senaste bilfärd: På väg hem från Nybro idag.
Senaste filmen du såg: Halvsov till sockersöta A Cinderella Story i söndagskväll men senaste hyrfilmen var 2012.
Senaste ringda telefonsamtal: Till min sambo när jag ville bli upplockad på väg till dagis idag.
Senaste bubbelbadet: Long time ago. Har inte haft ett badkar sen man gick på mellanstadiet.
Senaste spelade cd: Adam Lambert på Spotify.
Senaste kyss: Min sambo såklart!
Senaste gången du grät: Igår. Länge och väl.
Senaste måltiden: Idag då vi var lata och käkade revbenspjäll och potatissallad. Yummy.

8 har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar:
Ett tyst ja på den obehagliga frågan.
Blivit arresterad: Nja, inte direkt. Men jag fick åka polisbil hem en nyårsafton.
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja, det kan man nog säga.
Fastnat med blicken i någons urringning: Det har hänt, ja.
Fått ditt hjärta krossat: Många gånger. För många gånger.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej, det skulle jag nog inte kunna göra.
Haft ett one night stand: Jodå, ett och annat har man väl hunnit med.
Busringt till någon: Många gånger. Hade en fin pratstund med Markoolios mamma för många år sedan.

7 saker du har på dig
Mysbyxor
T-shirt
Strumpor
Tanttrosor
BH
Öronhängen
Tantiga hårspännen
Ett lager hundhår

6 saker du gjort idag
Lämnat Liam på dagis
Fikat med vännerna
Storhandlat
Ordnat med present till Mors Dag
Kikat på Desperate Housewives
Myst med min familj


5 favoritsaker utan rangordning 
Datorn
Tv:n
Sängen
Choklad
Min kamera. My precious.

4 personer du kan berätta allt för
 Simon 
Mamma 
Adde
hm…

3 val
Blått eller rött? Blått.. Fast helst åt det turkosa hållet!
Sommar eller vinter? Alla årstider har sin charm.
Choklad eller chips? Mm, marabou.

2 saker att göra innan du dör
Skaffa fler barn
Fortsätta njuta och ta hand om min familj

1 sak du ångrar
Att jag var en lat slappröv i plugget som valde helt fel gymnasium. Det får jag betala för nu!

 

Jag utmanar de som vill och som inte gjort den tidigare.
Lämna gärna en kommentar om ni antar utmaningen så jag kan kika in och läsa!

9 kommentarer:

chanette sa...

ja hennes så kallade syster och hennes så kallade man adrian miller har oxå bilder. vi jobbar för fullt nu för att få detta att sluta.. finns så sjuka folk i världen

Anonym sa...

Passar på att anta utmaningen (:
Kram Johanna-Sofia
http://hansmunmotminhud.blogg.se/?tmp=26003130

Anonym sa...

Hej & Grattis!
Du är vinnare i min smyckestävling där man kunde vinna ett namnhalsband. (:
Var snäll och skicka din adress och svar på vad du skulle vilja ha skrivet på halsbandet så fort du kan.
Maila mig på: tuggummitatuering@hotmail.com
Kram Johanna-Sofia
http://hansmunmotminhud.blogg.se

carola sa...

åh sån rolig utmaning..
Tar mig an den när jag har tid över och kontaktar dig då.

Superfin blogg, kikar runt lite i blogg världen.Behöver lite inspiration då jag ska fixa om min design
Hoppas du får en bra dag

Sara - Thaison sa...

Fy vad kul att få veta lite mer om dig. Hihihi. Får se om jag orkar göra den. Vissa frågor känns lite pinsamma,hehehe.

Kram

cicci sa...

Jag tänkte anta utmaningen :)

Emma Johansson sa...

jag har gjort utmaningen ;)
kram

Therese sa...

Jag antar utmaningen!

cicci sa...

Haha, komiskt. Men de va ju JÄTTELÄNGESEN du gjorde den. :P Verkar till o med som om jag gjort den själv förut.. Om man ser till dina kommentarar. Vilket minne man har :P Det är ju så man skäms. Haha.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam