tisdag 11 maj 2010

» natti natti

IMG_4184 En konstig växt som Liam planterat på dagis idag!
De gröna fingrarna måste han väl ändå fått från gammelmormor?

Jäklar vad vi har varit förslappade idag. Men det får man väl vara ibland?

Liam och jag somnade gott i soffan i eftermiddags. Tror jag sov i två timmar och under tiden lagade Simon middag. Vi har ätit, lekt och myst i soffan hela kvällen, bara tagit det lugnt. Så skönt! Och så är det ju tisdag idag och det betyder Desperate Housewives som jag fick se i lugn och ro då Simon var snäll och nattade Liam innan han gav sig av till fabriken. I morgon bitti när han kommer hem har vi helg! Älskar röda dagar, dom borde dyka upp oftare!

Jag måste ju visa den söta lilla plantan som Liam fick med sig hem från dagis idag också, visst är den söt? Ingen aning om vad det kan vara. Krasse? Söt är den i alla fall och är stolt över min lille kille med gröna fingrar!

Trots att jag är skitpigg efter tuppluren så måste jag gå och lägga mig nu. Måste, måste, måste.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en krasse! Plantera den ute sen i en större kruka, kommer sen med oranga och gula jättefina blommaor som man kan ha i salladen

Plutten sa...

Det stämmer, det är en liten krasse det där:) om ni har tur får ni vackra blommor i gula, räda och orangea nyanser:)

Agnes sa...

Jag som trodde krasse var ytteyttelitet och som strör på smörgåsen :)

Sara - Thaison sa...

vilken söt liten blomma. De ger så fina orange blommor. Håller tummarna för att den kommer att blomma.

kram

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Fin planta! Ta väl hand om den!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam