tisdag 15 juni 2010

Nu är det kväller

IMG_6115 Eggkids-tröjor från Cb kids!

Arbetsförmedlingen gick ju som väntat, lite prat och sen en underskrift på blanketten om aktivitetsstöd. Nu ska man inte dit förrän om två månader, jäkligt skönt måste jag säga. Under tiden ville han att jag skulle fundera på praktikplats till hösten om det inte dykt upp något jobb. Får ta mig en rejäl funderare på det. Finns inte så mycket att välja på här i lilla Kosta och in till stan vill man ju inte pendla. Men vi får se, har ju lite betänketid nu i alla fall.

Efteråt stannade jag till hos familjen Pettersson-Strand för att hälsa på Nadde och Leah, nykläckta familjemedlemmen, som redan inatt blir en vecka gammal. Hon var så yttepytteliten och söt. Helt otroligt! Stannade i två timmar och pratade om allt från hemorrojder och moderkakor till bebisnamn och barnkläder. Tiden gick fort som attan och det var jättekul att äntligen få träffa det lilla miraklet!

Ikväll har vi bara tagit det lilla lugna. Lagat middag, ätit, kollat på finalen av Biggest Loser (hejade på Mike) och myst. Jag tror alla tre somnade till mer än en gång i soffan. Vaknade till när Simon bar upp Liam till sitt rum, somnade om och vaknade inte förrän efter en timme ungefär när gubben skulle åka till jobbet. Och ja, jag skyller tröttheten på kvällens regnväder.

Jag har förresten fått ännu ett paket på posten idag. Beställde två Eggkids-tröjor från Cb kids i helgen och idag dök tuffingarna upp! Är supernöjd – visst är dom häftiga? Älskar trycket och färgerna! Liam kommer bli dösnygg i dom till sommaren!

3 kommentarer:

Edvinsmamma - snart tvåbarnsmamma ♥ sa...

Jätte fina!
Älskar deras kläder...färgglada o roliga, precis som barnkläder ska vara :)
Kramar

Geshiia - mamma till två pojkar sa...

Jättesnygga tröjor, gillar de massor med. :)

Sara - Thaison sa...

Jag gillar oxå dessa tröjorna. Härliga färger.

Vad skönt att presenten kom fram till din mamma :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam