tisdag 22 juni 2010

Boktips?

Jag har en dålig vana när det ska sovas – jag måste läsa. Det kan vara vad som helst egentligen men helst en bra bok.

För ett tag sedan fick vi en hel låda, och då snackar vi inte 30x30 cm utan snarare en hel tvättkorg, av min lillebrorsa med Kalle Anka-tidningar han ville bli av med. Det togs tacksamt emot men nu så är varenda sida utläst. Istället har jag fått gå över till annat, till exempel Aftonbladet Söndag men den räcker bara en kväll sen är den slut. Ibland är jag så desperat att jag kan ta 9170015619med mig hela bibban med veckans reklamblad och sitta och bläddra i. Ja, ni fattar – jag bara måste ha något att läsa.

Förra veckan pallrade jag mig in i gästrummet där vi har fullt med böcker, de flesta är Simons och vi har inte samma smak direkt. Han läser gärna biografier som har något att göra med sport eller Stephen King. Inte alls min smak. Men någonstans bland alla böcker hittade jag Mats Strandbergs Bekantas Bekanta som jag fick med mig gratis från ett bankmöte på Swedbank. Det fick duga, tänkte jag. Jojodu, ääälskar den. Mycket bättre än jag trott, kanske för att jag inte hade så höga förväntningar? Men efter ikväll är boken utläst och nu börjar paniken bubbla upp igen. Vad fan ska jag läsa nu?

Finns det någon därute som har tips på en bra bok? Är väldigt förtjust i Marian Keyes och har läst alla hennes böcker så något i den stilen vill jag hitta. Hjälp? Någon?

5 kommentarer:

Johanna sa...

Har du läst Kajsa Ingemarssons böcker, de är lite i den stilen... annars är ett hett tips Karin Alvtegens böcker! Går ju att låna på bibblan så blir det inte så dyrt :)

AnnaC sa...

Jag har hur många boktips som helst, kan ha med mitt arbete att göra... Här är några som kanske kan falla dig i smaken:
Välsignade ost av Sarah-Kate Lynch är en av mina favoritböcker! Bli inte avskräckt av titeln!
Olivia Joules fria fantasier av Helen Fielding
Mitt vågräta liv av Chelsea Handler - rolig!
Mossvikenfruar av Emma Hamberg
Funny Valentine av Amy Jenkins
En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna
Djävulen bär Prada av Lauren Weisberger
Ja, det var några förslag...

Sanna sa...

Jag har aldrig läst Marian Keyes böcker, trots att jag faktiskt har en hemma liggandes i bokhyllan. Därför vet jag inte riktigt vad det är för typ av bok. Men några böcker jag har läst och tycker om är:

Pojken som kallades det - Dave Pelzer
Pojken som inte fanns - Dave Pelzer
Pojken som överlevde - Dave Pelzer
Att hjälpa sig själv - Dave Pelzer

Asyl - Liza Marklund och Maria Eriksson
Gömda- Liza Marklund och Maria Eriksson
Mias hemlighet - Maria Eriksson
Mias systrar - Maria Eriksson och Kerstin Weigl
Emma, Mias dotter - Maria Eriksson

14 år till salu - Caroline Engvall
Snälla pappa, nej - Stuart Howarth
Flickaren i källaren (berättelsen om Natasha Kampusch) - Allan Hall och Michael Leidig
Dåtidens skuggor - Elisabeth Thornton
Tillbaka till livet - Alisons historia berättad av Marianne Thamm
Simmar-Emma: Min kamp mot bulimin - Emma Igelström
Men inte om det gäller din dotter - Jan Guillou
Glöm att ni har en dotter - Sandra Gregory
Völvans dotter - Saga Borg
Jag är Leopardpojkens dotter - Johanna Nilsson
Ödets dotter - Isabel Allende

Men gillar även Stieg Larssons böcker Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes.

Agnes sa...

AnnaC:

Tack för alla boktips! Imorgon blir det nog en tur in på bokhandeln och jag ska lägga tipsen på minnet - måste ha något att läsa! Speciellt nu på sommaren när man sitter ute och gottar sig :)

Malin sa...

Jane Green skriver ungefär likadant som Marian Keyes. Jag läste faktiskt hennes böcker innan jag gick igenom Marian Keyes. Annars är ju Mari Jungstedts böcker en favorit, men det är deckare.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam