lördag 5 juni 2010

Bonustävling: Jamen Benny

Imorgon den 6 juni invigs äntligen LOVE Stockholm 2010 – en två veckor lång kärleksfest på olika platser runt om i Stockholm. Galärparken på Djurgården är en av dessa – familjeoasen med rockig allsång, barnteater, napplisor, sagobåtar, spindelsafari och massor av andra aktiviteter för stora och små.
På onsdagen den 9 juni kommer teater Pero till Galärparken för att spela föreställningen Jamen Benny – den lilla grisen som får en lillebror och hamnar i dilemmat att både vilja vara stor och liten på samma gång.

I samband med teateruppsättningen kommer nu en spännande snabb-tävling! Tre vinnare kommer få varsitt paket med tre böcker; Jamen Benny, Nöff nöff Benny och Nämen Benny! Vinnarna får även chansen att hälsa på Benny och hans mamma efter första föreställningen (start klockan 11:00) på onsdag!

Jamen Benny

För att delta i tävlingen:
Lämna en kommentar i detta inlägg med namn, mailadress, eventuell bloggadress och svara på frågan:
Vilken är din favoritbarnbok?

Tävlingen varar i 3 dagar och avslutas tisdagen den 8 juni klockan 09:00! Lycka till!

79 kommentarer:

Anonym sa...

Min er brödrena Lejonhjärta

Kram, Egat

Hildes Scrappeunivers sa...

Min är Emil!

Kram

Anonym sa...

jag vill gärna vinna. min favorit är en bok jag ej mins namnet på men jag kallade den "tombeboken" som liten. en tjock blå bok inehållande massor med små korta sagor om just tomten. min farmor läste dessa sagor för mig tills jag kunde varända en utantill!

mail: litenmentuff@live.com

kram Lillan

Sara sa...

Jag är med, min favorit var kalle anka och mösse pigg i spökhuset tror jag den hette

sweetzazza@hotmail.com

Ebba´s mamma (Angelica) sa...

Hej!

Jag har många favortier men för att nämna nån så gillar jag Beatrix Potter´s böcker :)

Kram, Angelica
ahlstrom_angelica@hotmail.com

Mrsfunky sa...

Oj, det finns många favoritböcker, men nummer ett blir nog böckerna om Alfons Åberg.

Kram

Johanna - mamma till Leia sa...

Min favorit är "Vem är arg" av Stina Wirsén.

Carolina sa...

Alfons Åberg-böckerna är helt underbara!

Jenny sa...

Jag är med! Mina favoritbarnböcker är nog de om Pettsson och Findus måste jag säga.

Kram!
lovenova08@gmail.com

Geshiia - Mamma till två pojkar sa...

Jag är gärna med och tävlar. En av mina/våra favoriter är Alfons Åberg. :)

Mail: geshiia@live.se

Sanna sa...

Jag är med! Min favoritbok är nog Pippi Långstrump eller Alfons Åberg och det är favoriter hos lilltjejen också.

Min mailadress: mammasvardag@hotmail.com

Spacegirl sa...

Lotta på bråkmakargatan :-)
Spacegirl_@spray.se

En Mölnbobos Liv - Melvins Mamma sa...

Jag är gärna med och tävlar om lite nya böcker till Melvin. Vi läser mycket alfons Åberg här hemma så det är en favorit.

Har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/june/3-barnbocker-86.html

Helena sa...

Jag vill tävla!!!

Har länkat i min blogg:
http://lottiec.blogg.se/2010/june/tavling-om-bocker-om-benny.html

Min favorit var och är Alfons Åberg .

Kram

Anonym sa...

Hej!
Jag deltar gärna. Min favorit är helt klart Alfons Åberg. Han är så charmig.

Kram Sandra
(santtu_nyberg@hotmail.com)

Sjubarnsmamma sa...

Min favoritbarnbok är Resan till de ulliga bergen.

Jag är med o tävlar o hoppas verkligen på tur denna gång.

http://www.sjubarnsmamma.com

mamma te 2 tuffingar sa...

minns ej vad den heter men var om kalle kajsa och farmor anka.. kajsa skulle koka soppa på en spik. hon lura snäla joakim att man behövde dittan och dattan och han gick då och hämta det hi hi hi.. den var så galet. bra.. jag minns den som ett toppen barndoms minne. läste den nästan varje natt

chanette_s@hotmail.com

bakformen sa...

Hej, deltar gärna i din tävling.
Favoriten är nog Bröderna Lejonhjärta.
Ska på 2-årskalas på midsommarafton, skulle vara trevligt att ta med ett litet bokpaket också....
Hoppas på tur.

Hälsningar Pia
bakformen@gmail.com

emeliewennberg@hotmail.com sa...

Jag är med :)

Min favorit är Gruffalon.. om du inte har läst den så gör det. Jag älskar barnbäcker med rim!

Elin J sa...

Hej, klart jag är med! Min favorit är Ronja!

*håller tummarna*

Linda sa...

Jag vill gärna vara med å tävla :)

Vilken svår fråga,finns så många bra böcker!
Men Milian fick en ny bok av samma författare till Findus och Pettsson! Hattjakten heter den,jag tycker den är jätte rolig å läsa för Milian :)

Håller tummarna :)

blaha_@hotmail.com

Linda sa...

Jag är gärna med och min favorit barnbok är Lotta på Bråkmakargatan och Madicken

linda.stjernstrom[at]hotmail.com

*Annmi sa...

Mina Favoriter är MAX böckerna ♥ Självklart vill jag Vinna här :)

annmi.eriksson@hotmail.com

Carita sa...

Hej! Jag gillar t.ex Nicke Nyfiken :) Alfons Åberg..

Mvh, Carita
turkost@gmail.com

Anonym sa...

Hallå! =)

Mina favoritböcker är Nalle puh och Björnbröder =)

Nu håller vi alla tummar och tår för vår tur =)

Mvh// Helena

Mrs_karlsson@hotmail.com

Annica sa...

MIn favorit barn bok är "Den magiska resan till elefanterna" ;D

bloodsband@live.se

Lisa sa...

Hej!
Här gillar vi Alfons, det är kloka barnböcker=)

Therese sa...

Min favorit barnbok är Hattstugan :D


The-rese.94@hotmail.com

Anonym sa...

jag är gärna med!
martina_holst@hotmail.com

Therese sa...

Min favoritbok är egentligen en serie. Det är nämligen alla Pettson böckerna!
Therese
essimjau@gmail.com

Cina sa...

Faktiskt Benny böckerna, de är såååå söta. Barnen gillar dem !

Anonym sa...

ÅÅÅ är gärna med och tävlar om dessa böcker =)

Min favoritbok är: Pettsonböckerna detta pga alla de detaljerade bilderna =) så mycket att titta på..

Hoppas på tur...
Mvh Margona
maggan_20@hotmail.com

Anonym sa...

Min favorit böcker är av Jan Lööf Specielt Pelles ficklampa underbara stor bra bilder o spänande.Tina olsson Pluppelina2@hotmail.com

Linda sa...

Vill absolut vara med och tävla och min favoritbarnbok är Ronja Rövardotter fast jag tycker väldigt mycket om Astrid Lindgrens alla böcker

Hoppas på tur
Kram Linda
karlssongranberg@hotmail.com

Moa sa...

"Tomtebobarnen" av Elsa Beskow!

Hälsningar Moa (moa.hagman@hotmail.com)

Anonym sa...

tja

min favorit barnbok är PIPPI ( och faktiskt alla andra astid böcker också)

mvh jimmy
grob_flyer@hotmail.com

Johanna mamma till 2 prinsessor sa...

Hade vart skoj men jag bor inte i sthlm :/
Jag kan inte välja en speciell favorit för alla barn böcker är bra böcker om man kollar på alla som varit alltså dem mer nyare kan jag inte säga så mycket om.

Anonym sa...

Min favoritbarnbok är en badbok om en anka "bada med ankan" tror jag den heter. Min dotter tycker jättemycket om den och därför är det min favorit :)

litte_kanske@hotmail.com

Cicci sa...

Min favoritbok är en samlingsbok med sagor av Astrid Lindgren. Mina favoritkapitel var Mirabell, Prinsessan som inte ville leka och Allrakäraste Syster. :)
Cicci, trasselsudden_(at)hotmail.com

Helena Svärdström sa...

Oj har många favorit böcker
Men som liten var det emil i lönneberga som var favoriten, och som jag nu även läser för min lilla Emil =)

Helena
helenasvardstrom_85@hotmail.com
blogg hes85.blogspot.com

ebba sa...

Mina favoritbarnböcker att läsa för barn måste nog vara de om Totte och även Ludde som hittar på olika hyss :)

Jag heter Ebba Ohlin
Min mejladress är ebba_ohlin@hotmail.com
http://ebbsillon.blogg.se

Unknown sa...

Min favorit är Vildingarnas land.

Katarina sa...

Lilla Spöket Laban så klart!

jb sa...

Knacka på!
av Anna-Clara Tidholm


Underbart sätt att introducera litteratur för små barn!

Malin T sa...

När jag var barn, så var min favoritbok "Nu ska här bli andra bullar" av Gunilla Hansson. :)

maami83@yahoo.com

Anonym sa...

Vill gärna vara med och tävla. Min (vår) favorit är Magda och Loppsockan av Lena Arro.

/Linda
ia_fia(@)hotmail.com

Camilla sa...

Min favorit är Den oändliga Historien, Dotterns favorit är "LIlla syster Kanin".

Mail: taidocamilla@gmail.com
Blogg:http://tiptoe-camilla.blogspot.com/

Gabriel sa...

Den vilda bebin-böckerna, helt klart!

Anonym sa...

Min favoritbarnbok är "Tistou - pojken med de gröna fingrarna"! Är gärna med och tävlar!/Kristin (hakr0003@student.umu.se)

Karlskronamamman sa...

Hej
Jag vill gärna vara med och tävla! Har massor med favvoböcker men för att välja någon får jag no säga Alfons Åberg. De är underbara!

Hälsningar Hanna

Karlskronamamman sa...

Glömde mailadressen: karlskronamamman@gmail.com

Annika Nilsson - när 3barnsfamiljen blir 4barnsfamilj! sa...

Jag är med!

Min favoritbarnbok är egentligen en jul/tomtebok som mamma alltid läste för mig när jag var liten :) Ska nog skriva om den i bloggen nån dag :)
Men för våra barn läser jag gärna Alfons Åberg, han är skön han. Älskar dom böckerna! :)

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se
http://nilssonpettersson.blogg.se

Anonym sa...

Våran favorit var helt klart;
Pettson och Findus -Pettson får julbesök
En helt underbar historia.
Så fin.

spexet@gmail.com
Kram Felicia

Anonym sa...

Jag förälskade mig i barnboken "De var det fräckaste"
annika
annica@flinkens.com

Sanna sa...

Min favorit barnbok är Alfons Åberg, den gillas även utav min dotter här hemma.

Min mail: mammasvardag@hotmail.com

Anonym sa...

Svar: Lotta på Bråkmakargatan (en beskrivning av mig som liten!!)

/Eleonor

eleonor.hallbus@telia.com

Anonym sa...

Läste jämt Bröderna Lejonhjärta som barn!

/Micke

arkeologen@telia.com

Anonym sa...

Min favorit är Mio min Mio

/Mats

hallbusfil@spray.se

Anonym sa...

Alla vi barn i Bullerbyn är min favorit!!

Mvh Birgit

svartochlila@hotmail.com

Kajsa sa...

Hej!
Min favoritbarnbok (eller böcker) är utan tvekan "Loranga, Masarin och Dartanjang" och "Loranga, Loranga". I och för sig är det lika mkt vuxenbäcker, läser dom fortfarande ofta! Så fantasifulla och galna, helt underbara!
Hälsningar Kajsa (lind.kajsa@gmail.com)

Anonym sa...

Jag gillar verkligen Raska på, Alfons Åberg. Där får man utnyttja sin rösts resurser när man som Alfons pappa ska låta arg ;o)
/Ellinor
ell@telia.com

Karin D sa...

Åhh, nu önskar man att man hade bott i Stockholm så att man haft möjlighet att se föreställningen. Men jag får hoppas på ett bokpaket istället.

Här hemma är favoritboken: "Morris passar huset" av Lotta Olsson

prinsessan1974@hotmail.com

Anonym sa...

Vilgot's (4 år) favorit är Barna Hedenhös av Bertil Almqvist
En klassiker från 1948 som förtfarande gäller 2010. Underbra ordvitsar och roliga bilder.
Maria Björler
bjorler@telia.com

Anonym sa...

Här tycker barnen om Matilda mus.

Anders Jinnestål
anders_jinnestal@hotmail.com

Anonym sa...

Jag är med! (:
Min favorit barnbok är madicken.
Kram Johanna-Sofia
hansmunmotminhud.blogg.se

Anonym sa...

Den nalle som jag tycker värmer bäst-
är han som älskar håning allra mest.
Puh, Nasse, Tigger och Ior är favoriterna här -
de så mycket kärlek, humor och visdom lär!

Yvonne Hedlund
moosemuscle@gmail.com

Anonym sa...

Hejsan!

Jag tycker Pippi Långstrumpböckerna är bäst, för dessa blir man aldrig för stor!

Hälsningar Susanne
gotland(at)speedmail.se

Åsa sa...

Hej!

Min favorit är Roald Dahls - SVJ Stora Vänliga Jätten.
Hoppas att det går bra att tävla även om jag bor ända nere i Malmö!
Stora Vänliga Hälsningar från Åsa

Stina sa...

Utan tvekan Maurice Sendaks - Till vildingarnas land.
imscaredbaby@gmail.com

Anonym sa...

Hej! Har många favoriter men en absolut favorit är "Anne på Grönkulla" av den kanadensiska författarinnan Lucy Maud Montgomery. Tack!

email: mft1202@yahoo.com

He det bra!!

Mirage

Maria, Jonas & Inez sa...

Hej

Vilken underbar tävling som du anordnat, jag är gärna med och tävlar. Personligen har jag alltid gillat Nalle Puh, speciellt nasse ;)

Jonas
the_bosch_man@hotmail.com

LÄNK: http://ungaforaldrar-tavlingar.blogspot.com/2010/06/tavling_5395.html

Johan sa...

Roald Dahl's "Kalle och chokladfabriken" är min favorit.

lord_mojn@hotmail.com

Anonym sa...

min favorit är lotta på bråkmakargatan. en glad och självständig tjej som älskar bus!

sara.makinen@uppsala.se

Ragnhild sa...

Åhh jagär absolut med!

Finns ju såå många underbara barnböcker, men en som jag speciellt minns från min barndom är "Tomtebobarnen". Så himla mysig och fin!

ragnhild.winbck@telia.com

Anonym sa...

Sagan om Egon av Catarina Kruusvall!

asa.skyttberg@spray.se

Anonym sa...

jag är MED- vill gärna vinna dessa söta böcker!!ALLA Astrid Lindgren böcker är ju favoriter-håller fortfarande!! Alfons Åberg böckerna är också favoriter som "håller"!!
anki_karlsson@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill gärna vinna dessa söta böcker åt min son, han tycker nu om MOLY böcker samt Bolibompa böcker.
Sladja_hristov@yahoo.com

Anonym sa...

Jag vill också få chansen att vinna de härliga böckerna!

Mina favoritböcker var Alfons. Oj, oj vad nötta de är. Men ack så bra, mycket spänning! :)

/Anna
annasand80[at]hotmail.com

Fia sa...

Åh, vi är med....Nora som älskar böcker... Lotta på Bråkmakargatan är vår klara favorit här hemma, men alla Astrid Lindgrens böcker är ju underbara.
fiapettersson@hotmail.com

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam