måndag 15 november 2010

>PIIIIIIIIIIIP<

Här skulle jag egentligen klämt in ett käckt inlägg om min lille son och hans hyss, men ett tråkigt samtal förstörde mitt humör. Det där numret, som jag väntat på så länge, dök upp i displayen och det var en skakig Agnes som svarade. I andra änden var det killen som jag var på jobbintervju hos för ett par veckor sedan. Den där intervjun som jag tyckte gick så jäkla bra och det kändes som att jag redan var anställd. Tji fick jag. Alla de där platserna i den nya butiken hade visst gått till andra.

Jag var nog inte så trevlig mot honom när han talat om situationen. Jag var nog ganska chockad och fick väl ur mig ett långdraget “jahaaa…?” som om han hade skämtat. Han önskade mig lycka till. Jag tackade. Vi la på.

Jag är så jävla trött på det här och bara jag tänker på det sprutar tårarna. Har beklagat mig både för Simon, Adde och Tobias nu. Jag fattar ingenting. Jag ville verkligen ha det här jobbet och vet att jag skulle passa perfekt där i butiken. Men det tyckte visst inte dom. Kanske är jag lite för arbetsvillig? Eller var det för att jag är mamma som jag inte fick jobbet? Rökare? För att jag är överviktig och inga arbetskläder passar? Jag kanske bor lite för nära (ett stenkast) jobbet? Kanske passar personer som inte ens bor här i Kosta bättre för jobbet? Kanske är jag för lättlärd? Kanske är det för att jag vill jobba så mycket jag bara kan? Kanske för att jag älskar att jobba? Jag vet inte. Men något jävla fel måste det ju vara.

Jag har lipat och slitit mitt hår den senaste timmen. Men nu är jag bara arg och jävligt besviken.

10 kommentarer:

pysselfamiljen sa...

kram

Therese sa...

Usch! Fy din stackare :( Hoppas det kommer något bättre erbjudande bakom nästa hörn. Kram

alexandra mamma till tove sa...

åhh.. vad tråkigt.. jag som har hållt mina tummar för dig.
det är så jobbigt och psykiskt kränkande när man får sånna samtal. man blir arg och börjar analysera vad som var fel.

jag hoppas att du hittar nått jobb som du trivs superbra på..
styrke kramar..

MAMMAFIA sa...

Vet att det är svårt att ta in pepp o tröst just nu men tänk så här:
1. Det är deras förlust
2. Det är inget fel på dig, din personlighet, eller meriter men det kan vara så att de söker en specifik "sort" som ska passa in med de andra på arbetsplatsen. Alltså; man kan vara perfekt till ett visst jobb men inte passa in. Och då hade det ju inte varit kul i längden ändå eller hur?:)
aja. Som sagt; inte lätt att peppa men stor kram till dej.

-fam bus- sa...

Nedrans skit då!!! Vad tråkigt att de inte blev nått. Känns dumt att säga det då du säkert fortf. är lite piss, -men de dyker nog upp ett annat perfekt jobb snart. Jag håller tummarna för det iaf! :)

Kram kram

Anonym sa...

Men fy.. :( Hoppas verkligen att du inte tar det så hårt utan bara reser på dig och fixar ett nytt, bättre jobb!
(Gärna vägg i vägg med idioten som inte ville anställa dig så att du kan pika honom dagligen)

En pojkmammas vardag sa...

Dom gjorde ett misstag att inte anställa dig vännen. hoppas att det dyker upp ett ännu bättre jobb som blir ditt.
KRAM!

Carola sa...

Vad synd... men då kommer någonting bättre att dyka upp senare!

tarja sa...

Det var nog inte meningen att du skulle ha det jobbet. Du ska få se att snart kommer du få ditt drömjobb ;)

SV: Min sambo lekte lite med sin mobil, han hade hittat en app där man kunde göra så det ser ut som om det är jag på reklamen ;)

Mrsfunky sa...

Usch vad tråkigt! =( Det kommer nog att dyka upp ngt nytt jobb till dig som passar dig handen i handsken.

Kramar

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam