tisdag 2 november 2010

Arbetsintervju

IMG_5729Mammas älskling tidigare idag – såklart med en pepparkaka i handen!

Jäklar. En trevlig kille vid namn Patrik ringde vid sex-tiden. Han undrade om jag ville komma på intervju vid kvart i åtta. Självklart, säger en arbetsvillig Agnes. Men gissa om jag var nervös? Var där en kvart för tidigt och fick vänta ytterligare en kvart på att dom skulle bli färdiga. Shit, vad jag hyperventilerade. Men Gud vad bra det känns nu efteråt. Det var två män som intervjuade mig och ställde jättemånga lustiga frågor. Tycker dock att jag fixade det bra, log, var trevlig och svarade så gott jag kunde. Nu ska jag bara behöva vänta i max två veckor på att få svar, vare sig det är ett positivt eller negativt. Ber till Gud att jag kommer få jobbet! Även om det inte är det jag vill jobba med i framtiden är det en bra push in i arbetslivet igen! Butiken kommer öppna i slutet på november, som det ser ut nu, och jag hoppas verkligen det är min tur nu!

När jag kom hem hade Liam lagt sig så jag hann inte säga godnatt. Vågar inte gå upp och pussa på honom i fall han vaknar. Min lille plutt. Nu ska jag istället bänka mig i soffan – alldeles strax veckans avsnitt av Desperate Housewives!

3 kommentarer:

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Åhh, lycka till!
Vad är det för butik?

Sandra Mårtensson sa...

Förstår att du var nervös! Håller tummarna att du får jobbet! :)

tarja sa...

Håller tummarna för dig!
Har en award till dig på bloggen ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam