fredag 12 november 2010

Morfars urnsättning

Morfars begravning var jättefin. Moster hade planerat och gjort allt så fint. Först ut spelades en version av Amazing Grace som fick håret på armarna att resa sig! Och eftersom morfar sjöng en låt om och om igen på sin dödsbädd så tyckte moster att vi skulle spela den i kyrkan. Vilken? Poppa Joe! Ja, han var en glad och speciell gubbe min morfar!

Efter musik, tal, psalm och dikt gick vi ut i ovädret (morfar hade visst beställt både spöregn och blåst) för urnsättningen. Där blev det en psalm till innan vi sa adjö och lade ner våra rosor.

Morbror Micke, moster Görel och mamma Anneli.

1 kommentarer:

Nina sa...

å ja beklagar verkligen..


kramar!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam