tisdag 23 november 2010

Jul i vårt hus!

IMG_6806Julbelysning i varje fönster!

Idag har jag varit äckligt duktig, vilket är anledningen till att bloggen har varit tom på inlägg tills nu.
Efter att Liam lämnats på dagis klockan nio gick Diesel och jag hem i spöregn och blåst för att värma oss framför kaminen. Satan i gatan. Jag har då aldrig varit så avdomnad i ansiktet förut. Helt okej att det regnar men det behöver ju inte blåsa.

Sen var det pang på. Vårt hem förvandlades till en byggarbetsplats. Dammsugning, damning och julpyntning för glatta livet! Självklart till tonerna av Magnus Carlssons julskiva. Jag gick loss på hela nedervåningen och blev klar efter ett flertal timmar. Lillebror var snäll och hämtade Liam vid två så jag kunde fixa färdigt.

Jag är jättenöjd! Även om jag har skurit ner på pyntet denna gång. Förra året var det tomtar överallt och rött, rött, rött så långt ögat nådde men jag har tagit det lite lugnare nu. Det är mest i fönstren jag pyntat, julbelysning och julgardiner, några dukar på borden och nån liten tomte. Sen ska vi förstås ha julgran också men det är ett par veckor tills dess. Tänkte också dra med mig mamma ut i trädgården så vi kan sätta upp nätbelysning i buskarna på framsidan. Det skulle bli så fint! Vår vägg-gran, som Liams bonusgammelmorfar gjort, är dock redan uppe. Så nu har vi jul i (och lite utanpå) vårt hus! Myyyys!

5 kommentarer:

Linda sa...

härligt! det betyder att våren är närmare =)
jag har fått up pen ljusstake och två små tomtar... sedan blir det väl en plastgran oxå =)

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Det är så mysigt med julen. Vi har med fixat med gardiner och ljusstakar... tomtar och så kommer upp då vi kommer hem från resan... tror inte vi hinner det innan

Sandra sa...

Vi har också julpyntat. Älskar julen! :)

Ewa sa...

De är så mysigt med julen=) jag har oxå börjat pynta,men är inte klar än..hoppas att snön ligger kvar här i hudiksvall=)

thaison sa...

Jag fick chocken idag när jag förstod att det är första advent på söndag. jag är allt annat än förbered på denna jul :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam