måndag 8 november 2010

Hungriga besökare

IMG_6002En liten bevingad krabat… talltita eller svartmes?

Varje år skryter min mormor om hur många domherrar, som är lite ovanliga att se, hon har utanför köksfönstret. Kanske inte är så konstigt då hon varje år dukar upp med rena rama julbordet till de små fåglarna. Men i år ska jag också skryta lite, kanske till och med få en ovanlig pippi på bild? Så i fredags när vi storhandlade fick ett nytt fågelbord och en stor fröpåse följa med hem! Hängde upp den igår och blev riktigt lyrisk när jag stack ut huvudet i morse och såg alla söta fåglar som smaskade i sig mat!

3 kommentarer:

Sandra Mårtensson sa...

Jag vill också hänga upp på vår trädgård. Men med alla katter som bor runt omkring blir det även middagsbord till katterna så jag tror jag får skippa det... Tråkigt nog :(

En pojkmammas vardag ♥ sa...

Här hemma har jag nästan för många fåglar kring deras "matbord". Men jag ska nog inte klaga, för det är mysigt med lite liv och rörelse utanför köksfönstret :)
Kramar

Carola L sa...

Visst är det mysigt! Knepet är att bjuda på många sorters mat eftersom olika fåglar äter olika saker och att mata från tidig höst till sen vår.
Talgoxe är utan tvekan mest frekvent hos oss, men vi har rätt bra med talltitor, blåmesar, pilfinkar och domherrar. Sedan har vi turen att ha 2 större hackspetthanar och en hona till bordsoch så ekorrar förstås. Jag erbjuder bara solrosfrön och talgbollar för tillfället.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam