söndag 12 december 2010

Snöbollar

Sambon och jag har suttit och skrivit upp en massa julgodisrecept som vi ska testa fram till jul. Först ut var smaskiga snöbollar i vit choklad (som sambon tokälskar) rullade i kokos och strössel. Faktiskt jättegoda och kommer säkert bakas fler gånger här hemma! Fast nästa gång ska vi testa att lägga till en ingrediens – experimentera är ju kul!

Ca 15-20 stycken

Ingredienser:
200 g vit choklad
2½ dl kokos
1 msk pressad citron

Tillagning:
Smält choklad i microvågsugn eller i vattenbad på spisen. Blanda i kokos och den pressade citronen. Smaka gärna av så att du får lagom mängd citron i - dosera efter eget tycke och smak.
Ställ smeten svalt och låt den svalna något. Smeten får inte hinna stelna helt. Forma till små kulor.

Tips! Om du vill kan du rulla kulorna i kokos eller i färgglatt strössel. Det fungerar också bra att pudra på florsocker. Eller varför inte doppa kulan i smält choklad innan du strösslar?

1 kommentarer:

Life Of An Angel sa...

Japp jag skriver i blogspot. Det låter som ett jättebra program men har vi en mac hemma så kan tyvärr inte köra windowsprogram.

Detta receptet ska jag nog med prova.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam