onsdag 8 december 2010

Istappar är vackert…

IMG_7603…men är inte lika förtjust i tanken på varför dom hänger där dom hänger.

Jag har hört att istappar bildas på grund av dålig isolering. Och det måste nog stämma för grannen vägg-i-vägg har fått taket utbytt efter en mögelskada och hon har inte en enda istapp hos sig. Och nog börjar det bli dags för hyresvärden att ta tag i våra gamla hus i kvarteret och rusta upp dom. Egentligen är det ju inte så konstigt att lägenheterna är iskalla, det kan ju i princip vem som helst räkna ut med röven. Kanske skulle jag mejla över bilden som bevismaterial?

6 kommentarer:

tarja sa...

Istappar är väldigt vackert. Men jag förstår att du inte är så förtjust i stället de hänger ifrån.
Tack för dina värmande ord. Jag ÄR glad över mina barn. Älskar dem över allt annat. Men ibland, när man blir hushållets projektledare (utan att ens ha ansökt om de jobbet), så blir vissa saker väldigt tunga.

Linda sa...

Men shit.. ser livsfarligt ut.. hoppas inte agnes e där och att ni får taket byt, tycker du verkligen ska melja bilderna..

Nina sa...

haha lr hur. är det inte april redan? =) heh..

verkligen en ur fin bild! men som du säger. va läskigt asså.. heh.. man kan ju verkligen göra sig illa på det där..

annars en fin dekoration ;)

Popprinsessan sa...

Förstår att det inte är så kul om det är dåligt isolerat, men oj vad vackert ändå!!

Tina sa...

Shit vad vackert det är när det blir så där!
Fast tyvärr är anledningen till att det blir så där lika vacker, har själv samma problem :(
Men inte riktigt lika mkt som på din bild..

bantarbritta sa...

Oj vad fiiint, men det stämmer angående isoleringen så hoppas ni får det åtgärdat. :) Vi har väldigt få istappar på vårat hus vilket känns rätt skönt trots allt, även om det är fint! :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam