lördag 11 december 2010

Vår lördag hittills

IMG_7692 Mmm, ostsmörgås och mjölk!

Liam sitter i skrivande stund och smaskar på ostsmörgåsar och lite mjölk. Han somnade vid ett och vid halv fyra fick jag väcka honom. En trött liten kille, med andra ord! Under tiden han sovit har jag passat på att röja lite. Än en gång rensat bland Liams tusen leksaker i hans hörna i vardagsrummet. Det mesta har burits upp på hans rum, inklusive lektältet, och kvar blev en back med de roligaste leksakerna plus hans stora leksaksbil. Jag är ganska säker på att vår lille pojk kommer få massor med nya i julklapp så det är lika bra att få undan lite.

Sen var det ju utav en annan anledning också. Sambon har varit med sin pappa och handlat julklappar i Kalmar hela dagen och han skulle köpa en kungsgran på Bauhaus och ta med hem också. Granen brukar alltid få stå i Liams lekhörn som är enda stället där den får plats. Men, mitt röjande var lite förgäves. För Bauhaus hade bara skitfula granar som sambon vägrade betala för. Så kan det gå. Antingen blir det en tur till Växjö där jakten fortsätter eller så får jag väl helt enkelt dra med mig mamma och tjuva en i skogen. Det kan bli spännande detta!

2 kommentarer:

Tina sa...

Här hemma avstår jag från att ha gran i år, känner att jag köper mej stora problem om jag tar hem en gran eftersom att lilla katten skulle pryda granen som julstjärna i toppen ;)

En pojkmammas vardag ♥ sa...

Jag har också rensat undan lite leksaker. Tycker att Edvin har alldeles för mycket, ändå har jag köpt massor med julklappar till han, haha.
Kram kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam