onsdag 27 oktober 2010

Utmaning

Har även fått en rolig utmaning av Caroline som jag tänkte testa!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
”…lämnar vår eviga ande kroppen och far hem till Gud, till en plats…” (Livet på Andra Sidan av Sylvia Browne)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Ingenting. Men om jag sänker armen lite nuddar jag ett kuvert från Simons jobb.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Nalle Puh, nalle puh och nalle puh. Det går på repeat här hemma.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
14:45

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Mamma och Simon som pratar, Playhouse Disney på tv:n och Liams glädjetjut över att bli kittlad.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För en kvart sen och tog ett bloss.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Lite smått och gott på Tradera.

8. Vad har du på dig?
Mysbyxor, t-shirt, underkläder, mitt namnhalsband från MySilver och gårdagens mascara.

9. Drömde du något inatt?
Minns bara att jag hulkade på vår stentrapp. Kanske för att jag och Nina pratade om illamående och kräk under graviditeten?

10. När skrattade du senast?
När jag pratade med Lisa (min svägerska) i telefon.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Hyllor från Ikea, tavellister, väggtexter och tavlor.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Hmm..

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Alltid roligt att svara på knasiga frågor!

14. Vilken var den senaste film du såg?
Änglarnas Stad. Underbar handling, underbart manus, underbart ledmotiv och en underbar Nicolas Cage.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Bygga mitt drömhus, ge en motorcykel till sambon, en Cadillac Fleetwood –59 (roooosa) till mig själv och bjuda mina nära och kära på en resa utomlands!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har jobbat på Tarotlinje.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Säkra tryggheten och kärleken för alla världens barn. Och införa kastrering och livstid för sjuka pedofiler.

18. Tycker du om att dansa?
Gud nej. Jag klarar inte ens av att dansa tryckare med sambon.

19. George Bush?
En gubbe utan makt.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Liam (check!) och Nova. Men om vi får en pojke till blir det Mille – vad sambon än säger!

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Om jag inte hade haft familj så kanske. Men jag vill att Liam ska växa upp i Sverige!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Äntligen är du tillbaka igen, Agnes. Visst är det spännande att lära? Välkommen hem!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Jag skickar vidare till Sara, Elin, Lindisen och Tarja!

4 kommentarer:

Tarja sa...

Kul med en utmaning, ska ta tag i den nu med en gång ;)

sara - mamma till wilda sa...

hahaha Den ska jag absolut anta..

JK sa...

Kul utmaning, hehe :) Bra tidsfördriv om inte annat!

Sweet Passion sa...

Jag vill bara informera dig och dina besökare att jag har en tävling på gång i min blogg http://smulansbakblogg.blogspot.com
De börjar närma sig jul,varför inte ge detta present till någon kär eller till dig själv?
Du kan vinna servettställ och 6st kaffemuggar av märket home sweet som trend4you sponsrar.Ni har på er till 10/11.kom igen.tävla tävla

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam