lördag 2 oktober 2010

Ölands Skördefest

Vilken lång härlig dag vi fått vara med om! Vid nio i morse gav vi oss iväg med ett första stopp i Kalmar. Köpte vinterskor till Liam på Skokällarn i Hansa City, det blir ju inte direkt varmare ute och ett par fodrade och vattentäta dojor är såklart ett måste! Blev även en sväng till Ikea där lite bra-att-ha-saker inhandlades innan vi fortsatte vår färd till Öland!

Vi tog en fika i Köpstaden först och främst, det kurrade i Liams mage och han var jättearg för att det tog tid att komma dit. Mätta och belåtna gav vi oss av på utställning i Vickleby där Liams farmor hade försäljning av Aloe Vera. Blev ganska paff när vi kom dit, hade bara förväntat mig att stöta på svärmor, svägerskan och Ante men det var väldigt många bekanta i den där lilla byn. De första vi möttes av var Pablo och Essan från Don Camillo, pizzerian här i Kosta, och dom lagade tapas och paella till alla hungriga besökare. Men inte nog med det, flera vänner till familjen dök upp titt som tätt och det blev en väldig röra av “Guuuud, vad världen är liten!” Jättetrevligt!

Det blev även en tur till Borgholm där vi gick en runda på stan. Köpte pumpor också! Det måste man ju göra när det är den årliga skördefesten. Det blev en stor baddare och fem små för en hundralapp, förvånande billigt och min trapp kommer bli väldigt fint dekorerad framöver!

Dagen har varit riktigt mysig och vi kommer säkert åka dit även nästa år! Det är ju något speciellt med skördefesten, mysigt på något sätt. Äsch, hela hösten är mysig för den delen!

Liam filosoferar i VicklebySvärmor säljer Aloe VeraLiam i BorgholmLiamPumpadekoration i Borgholms slottsruin

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam