onsdag 28 april 2010

» ännu en dag i stan

IMG_3393 Liam och lilla aj-aj-ögat!

Efter ett par timmars pratstund hos Nadde åkte jag och mamma till Lenhovda där ett paket väntade. Det var softshell-åkpåsen från The Buppa Brand som jag vann i söndags. Så himla snygg och passade kalasbra i vagnen! Ska visa bilder så ni får se också. Knäppa några under morgondagens första promenad kanske!

Klockan två plockade Simon och jag upp vår lille dagiskille. Han var röd och svullen på ena ögat efter att ha stupat i sandlådan. Stackars liten! Men han hade inte varit ledsen i alla fall så det verkade inte göra så ont.
Därefter åkte vi in till Kalmar för andra dagen i rad. Tog en god fika innan det var dags för synundersökningen. Så nu har jag det svart på vitt; jag behöver verkligen glasögon! Simon däremot behöver inga vilket gjorde oss väldigt förvånade. Det var ju mest för hans skulle vi åkte in eftersom han är så trött och har huvudvärk för jämnan. Men men, han ska göra en ny hos lokala optikern så får vi se vad dom har att säga.

Nä, nu vill jag inte åka till Kalmar mer på ett par veckor. Det räcker. Skönt att vara hemma i alla fall. Liam myser i soffan med sin pappa som strax ska på fotbollsträning. Sen tänkte jag ta med honom ut i sandlådan och ha lite skoj! Om det är uppehåll vill säga, känns som att det ska börja ösregna när som helst.

2 kommentarer:

Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥ sa...

Men lilla vännen!
Inte roligt att stupa i sandlådan, tur att det gick bra o att det inte verkade göra så ont...
Kramar

Linda sa...

tack för utmaningen =) har gjort den nu.

aj aj aj, vilket litet ont öga =/

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam