torsdag 4 mars 2010

Andra bullar blir det

Vi har haft en riktigt lugn dag här i stugan. Liam har sovit nästan hela tiden även idag och varit lite smågrinig. Hoppas han blir frisk snart!

Så måste jag ju gratulera lillebror dubbelt upp idag! För det första har han namnsdag (Adrian) och för det andra så har han fått ett jobb! Inte här i krokarna heller utan på Gröna Lunds restaurang Tyrolen i Stockholm som kock! Superkul och vi är jätteglada för hans skull! Tänk om en annan kunde vara lika modig som honom? Bara bryta upp, flytta 50 mil norrut och starta ett helt nytt liv. Inte många som vågar det och jag är en bland fegisarna. Men sen har ju jag alltid varit mer bullmamma än karriärskvinna så det är väl inte så konstigt kanske.

På tal om bullar - jag har pratat länge om att vi ska börja baka mer här hemma, det blir ju liksom aldrig av. Men nu har jag finurlat ut ett litet “projekt” för familjen. Simon och jag ska turas om att baka något varje fredag, kanske något som man länge velat prova på men inte vågat för att det verkar lite komplicerat eller kan man göra en gammal goding. Vi brukar ju baka ibland, när man ska få besök eller det vankas kalas. Men då blir det gärna det gamla vanliga som man redan bakat tusen gånger innan så nu får man ju chansen att testa lite nytt.
Jag är först ut imorgon i alla fall och jag tror jag vet vad jag ska baka för något. Är inte hundra än och vetifan om det blir lyckat! Men den som bakar får se!

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam