tisdag 30 mars 2010

Aj, aj, aj

Ledsen, men nu kommer det. Ännu ett “fan-vad-synd-det-är-om-mig”-inlägg. Men det måste göras. Sorry.

Det blir tamigfan bara värre och värre. Kräktes som en kalv åtta gånger i eftermiddags. Trots att jag både käkat frukost och lunch (kan man kalla glass för lunch?) så kom inte annat än en jävla massa slem upp. Jag vill inte veta vad som händer i min kropp nu eller hur halsen ser ut. Det gör ont hela tiden. Ont när jag pratar, ont när jag sväljer, ont när jag andas, ont i hela kroppen. Hela eftermiddagen har spenderats på soffan, har mest sovit, klagat och tyckt synd om mig själv. Lagom mysigt liksom. Simon har varit en ängel. Han har handlat, diskat, lagat middag, tvättat och tagit hand om Liam.

Fattar inte hur jag ska orka med morgondagen. Upp klockan sju, Liam ska på dagis vid nio och sen ska jag till Nybro och besiktiga Gamla Bettan. Som tur väl är har mamma lovat att följa med in och köra åt mig så jag kan vila. Efter domen på Bilprovningen ska jag ringa vårdcentralen och förhoppningsvis få göra ett snabbt besök hos farbror doktorn.

Simon har precis åkt till jobbet och Liam somnade för ett par timmar sedan. Ska nu upp och bädda ner mig, sova bort det onda och hoppas på en solig och bättre dag imorgon.

3 kommentarer:

Emma Johansson sa...

Usch, inte kul att vara sjuk!
Hoppas du kryar på dig och att gamle bettan går igenom imorgon ;)
Kram

jenny sa...

Psst: Tävlar just nu ut ett härligt vårpaket med barnkläder värde 1000 kronor så titta gärna in o tävla ♥

Sara - Thaison sa...

Krya på dig stumpan! Själv verkar jag oxå åka på en dunderförkylning. Mår sådär just nu men lever och kan ta hand om de små liven (men lite mer lättirriterad än normalt).

Hoppas Gamla Bettan går igenom besiktningen.

krya på dig kram,
Sara

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam