fredag 3 september 2010

Noblessekakor

Här kommer receptet på de smaskiga Noblessekakorna Adde och jag har bakat ikväll!

225 grader
Ca 20 stycken

Ingredienser:
175 g margarin
100 g ljus blockchoklad
2,5 dl socker
2 ägg
1,5 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
20 skivor Noblesse

Tillagning:
Smält samman margarinet och chokladen i en gryta. Låt svalna. Vispa de övriga ingredienserna och häll samman med chokladsmeten. Häll upp i aluminiumformar och grädda i 225 grader ca 10 minuter. Lägg en Noblesseskiva på varje kaka direkt när de kommer ut ur ugnen. Låt svalna. Förvaras i frysen.

5 kommentarer:

Carola sa...

Låter ju apgott, ju!!!

Lina Holgersson sa...

Haha. Så sjukt. Jag letade som en galning efter det här receptet i förrgår uten att hitta det. Så går jag in på din blogg av en slump och ser det :D Haha!

Föresten. Lust att tävla om en valfri klänning på min blogg?
Kram

Mrsfunky sa...

Oh, det lät inte alls dumt. Får ta och pröva det ngn dag!

Hoppas du har haft en riktigt härlig lördag!
Kram

-Fam Bus- sa...

Mmmm... Ser goda ut!

Hihi förstod att de var du åndå :)
Jätte fin mössa, lite avis! hihi

Ullared är toppen, har inte varit där på ett år nu så de ska bli jäkligt kul. Hihi shoppa massa användbart o mindre användbart kanske ;)

Kram kram

Anonym sa...

Noblessekakor lät spännande =)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam