onsdag 29 september 2010

Vart fan ska jag?

IMG_3326Mor och dotter!

Efter dagislämning och morgon-“måsten” snodde jag åt mig mammas bil och åkte till Lessebo. Mina p-piller har varit slut i ett par veckor och behövde lite påfyllning. Helvete vad jag irrade runt. Eftersom jag inte besökt gyn i den här kommunen på några år (gick i Emmaboda när vi bodde i Broakulla) så blev jag väldigt paff när deras tidigare lokal nu var till för sjukgymnastik. Tanten i ringklockehögtalarmanicken sa att gyn nu fanns på familjecentralen istället. Fasen vad bra, tänkte jag, och gick ett varv runt huset och in på vanliga vårdcentralen. Där stod jag med en kölapp och viskade så lågt jag kunde till receptionisten att jag skulle till barnmorskan. Det visade sig i alla fall att familjecentralen var något helt annat och på köpet för mitt lilla misstag fick jag en idiotförklarad blick av tjejen bakom glaset och än mer blickar av alla tjuvlyssnande väntrumsbesökare. Kul!

Efter besöket (ja, jag hittade dit till slut) åkte jag hemåt och på vägen stannade jag till hos Evelina och Nikita för att småprata lite. Fisungen låg och sov så vi tog några bloss och hann prata en hel del på den där korta halvtimmen. Mamma behövde bilen till skolan vid halv ett så jag fick snällt pallra mig hemåt!

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam