måndag 27 september 2010

Recension: Smultronbyn

Förra veckan fick jag hem en haklapp samt en barnförkläde från Smultronbyn! Liam och jag har under veckan testat, pillat och utforskat dessa med lupp och kan enkelt konstatera att vi är förälskade båda två!

Jag har även igång en spännande tävling där mina läsare har chansen att kamma hem två stycken valfria haklappar eller ett förkläde! Var gärna med och delta!

Haklapp
Hur många av oss har inte letat i haklapps-djungeln efter en – både snygg och praktisk – haklapp för våra små? Smultronbyns haklappar finns i flera härliga färger – både med knytband och knäppning med knapp – och sortimentet fylls hela tiden på med nyheter! Vi valde en blå haklapp med vita prickar och tryckknapp i nacken. Den är mjuk trots det tåliga vaxdukstyget den är sydd i och det känns inte som att den “skaver” kring halsen som vissa haklappar i hårdplast gör. Det som gör den här haklappen så himla smart är att fickan där matrester hamnar har en ståltråd insydd, då kan man lätt forma fickan för att slippa matrester både i knät och på golvet!

  • Finns i flera härliga färger och utföranden
  • Skaver inte i halsen
  • Liten och smidig att ha med sig på resan eller bara hemma i sitt eget kök
  • Mjuk och skön i materialet
  • Sköljs av lätt och smidigt direkt under kranen eller tvättas i tvättmaskin 30°C
  • Samlar lätt upp matrester i uppsamlingsfickan som man kan forma med hjälp av en insydd ståltråd
  • Tar ingen som helst plats i skötväskan
  • Prisvärd, endast 69:- hos Smultronbyn
  • Hemmasydd vilket gör den både unik och speciell

Barnförkläde
När barnen kommer upp i åldrarna är ett förkläde något som alla föräldrar borde ha nära till hands. För vilket barn älskar inte att kladda med målarfärger eller vara med och baka? Smultronbyns förkläden finns i två olika utföranden, ett klänningsförkläde med kardborreknäppning som täcker axlar, hals, bröst och mage samt ett vanligt förkläde med knytband. Vi valde det senare, en svart dröm med vita stora prickar och knytband i hals och ryggslut. Förklädet är, precis som haklappen, mjuk i tyget och kant- och knytbanden gör att det inte skaver runt hals och midja på barnet. När barnet har kladdat färdig sköljs förklädet av enkelt och smidigt direkt under kranen eller tvättas i maskin. Jag kan varmt rekommendera detta superfina och praktiska förkläde till alla föräldrar som vill ha lite mer “Mmm..” i den kladdiga vardagen!

  • Finns två modeller i flera färger
  • Passar barn i åldrarna 2-4 år (1-2 år i klänningsförklädena)
  • Skyddar barnets kläder ordentligt
  • Liten och smidig att vika ihop och ta med sig
  • Mjuk och skön i det tåliga materialet
  • Sköljs av lätt och smidigt direkt under kranen eller tvättas i tvättmaskin 30°C
  • Prisvärd, endast 125:- hos Smultronbyn (145:- för klänningsförklädena)
  • Hemmasydd vilket gör den både unik och speciell

IMG_3200IMG_3299IMG_3171IMG_3313IMG_3305IMG_3312

1 kommentarer:

Linda sa...

så sött förkläde!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam