söndag 5 september 2010

Recension: Tinkafu

Tinkafu är ett norskt märke som erbjuder praktiska och snygga produkter för barn och barnvagn! I deras sortiment finner ni barnvagnskrokar, mugghållare, myggnät och nappar och alla deras produkter finns att köpa hos deras återförsäljare!

Mugghållare
Ett smartare barnvagnstillbehör får man leta efter! Enda sedan vi sålde vår tidigare sittvagn som hade mugghållare har jag velat hitta en ny i dess ställe till vår nya. Tinkafus mugghållare finns i nio olika färger och passar vilken vagn som helst. Den sätts fast på styret med hjälp av justerbara kardborreband, har två platser för flaskor eller muggar och en smart, djup ficka i mitten med dragkedja. Den är perfekt för en dag på stan eller om man bara ska till dagis. Jag brukar stoppa i alla möjliga grejer i facken, en rulle med hundens bajspåsar om vi är på promenad, plånbok om man ska handla, nappar, nycklar och mobilen. Jag kan inte säga så mycket mer än att jag älskar den och vill att varenda småbarnsförälder ska införskaffa sig en sådan!

Barnvagnskrokar
Hur många gånger har man inte gått på stan och insett att varukorgen under barnvagnen är full av shoppingkassar och utrymmet för fler är slut? Då är ju barnvagnskrokar en riktigt smart lösning! Man sätter enkelt och smidigt fast dom på styret med hjälp av kardborreband. På krokarna kan man hänga både påsar, skötväska eller ytterkläder.
Det man behöver tänka på är dock att inte hänga på för tungt så vagnen kan välta, det är nämligen väldigt lätt hänt eftersom krokarna är så pass hållbara och slitstarka!

Myggnät
Ett myggnät till barnvagnen är ett måste, speciellt under sommaren då en massa kryp gör allt i sin makt för att reta oss till vansinne. Så varför inte “slå två flugor i en smäll” och hitta ett som inte bara är praktiskt utan även är ursnyggt? Tinkafu erbjuder myggnät med nio olika motiv och samtliga är av hög kvalité. Vi valde ett med gröna grodor på, mest för att det passade vår limegröna Brio Race bäst. Jättesvårt att välja bland motiven egentligen, man vill ha allihopa!
Det jag tyckte var väldigt smart med myggnätet var att det kom i en liten väska, när man tog ut nätet var väskan ditsydd och man kunde enkelt vända den ut och in och lägga småsaker i! Har aldrig sett något sådant förut och blev positivt överraskad! 

MugghållareMyggnätBarnvagnskrokar

Jag kan inte nog tacka Tinkafu för att vi fått chansen att testa deras produkter. Vi kommer ha stor nytta av dom år efter år!

Ni har väl inte missat att mina läsare också kan få hem dessa praktiska barnvagnstillbehör? Imorgon klockan 21:00 avslutas min tävling i samarbete med Tinkafu och tre vinnare får välja mellan barnvagnskrokar + myggnät eller barnvagnskrokar + mugghållare! Visst är det toppen? In och delta om du inte redan gjort det!

3 kommentarer:

Fröken M sa...

Åh, en mugghållare till vagnen står verkligen högt på min önskelista eftersom jag är näst intill besatt av kaffe?!
Dock hadde varken barnens hus eller babyproffsen några när jag kikade, så beställning får det nog bli :)

-fam bus- sa...

hej!

Minns inte om jag skrev eller ej, att påslakanet inte kom i veckan :(
kram kram

Anonym sa...

Superläckert myggnät! =)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam