lördag 4 september 2010

Må-bra-mässa på Eksgården

Vid åtta-tiden i morse åkte jag, lillebror, mamma och hennes goda vänner Mia och Ann till Öland! Idag och imorgon har Eksgården sin årliga må-bra-mässa och det var första gången för mig att besöka denna vackra plats. Mässan var full med terapeuter och “prova-på-behandlingar” av alla de slag; massage, healing, mediala readings, tarotläsning, hypnos, seanser, föreläsningar, akupunktur och massa mer.

Jag hann knappt kliva in på gården förrän jag fick en stor kram av mitt medium Birgitta Krusell. Jag är kär i henne. Hon är en underbar och varm människa som jag idag träffade för första gången, har tidigare bara haft readings per telefon. Sist vi talades vid låg Liam fortfarande i magen och vi hade precis fått höra att vi väntade en liten flicka genom ultraljud. Birgitta sa gång på gång att det inte alls var en liten flicka utan en pojke som låg i magen. Det trodde ju inte jag på då – men nu gör jag det! Hon berättade massor av spännande saker idag. Hur jag egentligen mår, känner, vad jag är rädd för, vad jag vill och hur framtiden kommer se ut. Hon berättade massor – både om jobb, Liam, en kommande lillasyster, boende och kärlek – men allt ska jag inte gå in på. Det är min lilla hemlighet!

Jag unnade mig även en reading hos Pehr Trollsveden som är välkänd i de “mediala kretsarna”. Han återberättade ganska mycket av det som Birgitta redan sagt och för övrigt så var det inte så mycket att ha egentligen. Ja, jag blev lite besviken. Hade förväntat mig mycket mer. Allt gick så fort, han rabblade på som sjutton och jag fattade ingenting. Det kändes som att han istället för att använda sitt mediala läste han bara tarotkorten rakt upp och ner. Det var liksom inget djup i det han sa egentligen. Han läste inte av mig, kändes det som. Kanske berodde det på allt folk runtomkring? Nej, jag håller mig till Birgitta hädanefter.

Vi har i alla fall fått en jättehärlig dag full med ny energi och upplevelser. Kommer definitivt gå nästa gång också!

Adde och mamma på EksgårdenMatdags i den vackra restaurangenAnn och Mia myserLillebror

1 kommentarer:

Linda sa...

åh vilken underbar mässa! älskar det här övernaturliga spännande lite läskiga =) vad roligt och mysigt ni verkar ha haft det

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam