tisdag 14 september 2010

Ett foto i timmen: 14/9 -10

Ett foto i timmen, eller EFIT, är en kul grej som har funnits på nätet sedan mars 2004. Det går ut på att alla som vill dokumenterar sin dag med ett foto i timmen under två fastställda dagar per månad. Man får såklart välja hur ofta man vill vara med och start- och sluttid på sina bilder.

Jag blev först tipsad om EFIT för ganska länge sedan i Bambis blogg och tyckte att det lät som en väldigt spännande utmaning men poff! så hade jag helt glömt bort det. Istället blev jag påmind hos Lindisen för ett par veckor sedan, suget satte in och jag har inväntat månadens andra fastställda EFIT-dag som har varit idag! Det är faktiskt en väldigt kul grej som många lägger ner tid på ett par gånger i månaden och ja, jag tror även att jag är fast nu!

Nästa EFIT-dag är måndagen den 4 oktober och då ska jag nog vara med igen – ska du?

13 kommentarer:

Nadine sa...

Detta va juh lite kul faktiskt, påminn mig när den 4:e börjar närma sig, du vet hur jag är med å komma ihåg saker:)

alexandra mamma till tove sa...

jag är med och börjar imorgon..

Amanda sa...

Detta är en kul grej tycker jag. Jag har sett många som gjort det men aldrig riktigt kommit mig för själv. :)
Får se om jag kan ladda och ta mig i kragen till 4:e.

Elisabeth sa...

Kul att se dina Efitbilder :)

Margaretha sa...

Kul att följa din dag. Ser att du tänker starta eget företag. Vad för något?
Diesel såg väldigt fin ut tycker jag.

Barnshoppingbloggen sa...

Du har fullt upp då med andra ord :)

En pojkmammas vardag ♥ sa...

Har också sett det där och tycker att det är en jätte rolig grej. Måste bara försöka komma ihåg att börja fota redan från morgonen, men väntar nog tills jag är frisk...för det blir nog inte så roliga bilder när jag bara ligger i soffan hela dagen ;)
Kram kram

MammaTessan sa...

Va roligt. Sån där ska jag göra någon dag. :)

Agnes sa...

Margaretha:
Min dröm är att öppna en egen fotostudio. Vi får väl se vad framtiden bär i sitt sköte :)

Barnshoppingbloggen:
Ingen rast och ingen ro :) Förutom när Gybben och sonen somnat förstås ;)

En pojkmammas vardag ♥:
Jag kan påminna dig dagen innan nästa gång. Så att du har kameran i högsta hugg på nattduksbordet ;)

MammaTessan:
Du kan hänga på mig den f:e oktober då det är dags igen :)

Ariella sa...

Hej!
Har varit inne och kikat på din dag. Vad snyggt du hade gjort det med bilderna. Ser att du oxå e smålänning. Själv bor jag i Växjö :)

-fam bus- sa...

Wow! Så skojigt...
Duuu, ska du starta eget??? Vad kul! Jag har gått i de tankarna men tror inte jag har stake nog att våga. Lycka till iaf :)

Jaaa, de blev allt lite grann till lillasyster. men mer får de nog komma in tror jag :) hehe
kram kram

Joakim sa...

En full dag ser jag :)

Annika sa...

hej kul att följa din EFIT dag
lycka till med företagsstarten

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam