torsdag 16 september 2010

Botad badkruka?

IMG_2434 Fisungen blaskar med duschslangen och en rolig burk i duschen.

Liam har blivit en riktig liten badkruka. Han gallskriker bara av att doppa tårna i karet! Så idag tog vi en dusch tillsammans, bara för att testa om han tycker det är lika hemskt. Och det gjorde han! Tack och lov var inte grannen på andra sidan väggen hemma för då hade vi nog fått besök av socialen. Jäklar vad han skrek. Tycker det är skitkonstigt, han älskade ju att bada när han var mindre och kunde sitta och plaska hur länge som helst. Men jag gjorde i alla fall det bästa av situationen (har nog aldrig duschat i sån blixtfart förut) och försökte få honom att se det roliga i att bada. Alltså; blaska! Han älskar ju det, speciellt när jag precis torkat av bordet, då är det jättekul att hälla saft över den rena ytans minsta kvadratmillimeter.
När jag lämnade duschen och han fick ha duschslangen och alla sina badleksaker för sig själv gick det i alla fall hur bra som helst! Jag vet inte hur länge han stod därinne och blaskade men roligt hade han och kanske, förhoppningsvis, kommer han inte tycka det är lika hemskt att bada och duscha framöver!

5 kommentarer:

bagerskan sa...

Sebastian var tvärt om men numera gillar han att bli duschad på ryggen, heeeela tiden! Det är väl varmt å skönt men kallt för er annan som inte får något vatten alls...

Amanda sa...

Precis så gör var Ludde också. Han klängde som en liten apa om om halsen på mig när man skulle bada honom, men fick han ha slangen och duscha själv i lugn och ro och med sina leksaker så gick det hur bra som helst. Nu badar han och sprattlar och simmar och dyker. ;)
Hoppas det släpper snart igen för eran lille gos också!

Sandra sa...

Det verkar vara i perioder som de hatar att bada och vice versa. Min dotter har precis haft en period då hon HATAT att tvätta sig. Men den har äntligen gått över. Tack och lov. För annars hade nog soc knackat på dörren...

Linda sa...

inez va oxå lite rädd för badkaret vid åldern 1½-2 år ungefär... Hörde av en barnpsykolog att de kan bli rädda för "hålet" som vattnet rinner ner i och tro att de själva kan försvinna där... =)

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Hoppas han kommit över de där nu då!
Här har vi en som inte vill borsta tänderna - krig typ varje gång..=S

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam