fredag 17 september 2010

Dagen hittills

IMG_2611 Pepparkaka inne hos mormor är grejer det!

Vår fredag har varit lugn hittills. Vi har ätit frukost i godan ro och lekt lite. Gick även in till grannen, Liams mormor, och där fick Liam pepparkakor att smaska på och vita möbler att kladda ner. Hjälpte även mamma att ta lite bilder på hennes nya hem och lagt upp dom på facebook (HÄR) åt henne. Hon är ju väldigt stolt över sin nya shabby chic-inspirerade, vita lägenhet. Och det borde hon vara också!

Nu ska Liam och jag få i oss lite mat. Morbror Adde ska jobba i helgen på Casalinga, en restaurang i Växjö som han just blivit anställd på som kock. Så efter käket ska vi till lekparken innan vi följer honom till bussen som går in till stan. Spännande, hoppas han kommer trivas. Verkar trots allt vara en fin restaurang utan minsta antydan till halvfabrikat, som Adde hatar. Om inte annat kan han stanna där tills han hittar något bättre. Men trivs han så måste vi hitta ett snabbt boende i Växjö också, han bor ju hos oss här i Kosta nu och det tar ju 1½ timme med buss in till stan. Som tur väl är får han bo hos en vän under de nätter han jobbar i stan. Ja, vi får väl se vad framtiden bär i sitt sköte för Adde. Är i alla fall säker på att han snart kommer hitta “hem”!

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam