onsdag 23 november 2011

Utvecklingssamtal

Då var det dags för det där samtalet då. Mitt tredje sedan Liam började på dagis men det allra första på nya avdelningen. Men jag brukar inte oroa mig inför utvecklingssamtalen, kanske om 12 år när ungen är rebellisk men nu sitter man bara och tar emot alla fina komplimanger om min gullunge.

Han är ju världens goaste och hon hade bara fina saker att säga om honom. Hur duktig han är på att leka själv och hur mycket han tycker om att leka i dockrummet med dockorna och “laga mat” vid leksaksspisen, men även att leka med bilar och att spela och pussla. Han gillar att gå till gympasalen och att leka ute på gården. Han är jätteduktig på att äta själv med gaffel, sova middag, klä på och av sig kläderna och städa upp leksakerna han använt. Och så är han alltid snäll och glad!

Det dom försöker utveckla hos honom nu är främst språket. Han pratar ju mycket men man förstår inte vad han säger, men han gör sig ändå förstådd på andra sätt. Sen är det hans självförtroende också. Han blir gärna ledsen om någon kommer och puttas och behöver tuffa till sig lite.

Samtalet kändes jättebra och jag är väldigt nöjd med hans nuvarande avdelning. Och det viktigaste av allt är att han verkar trivas jättebra, både med fröknar och kompisar.

1 kommentarer:

Cicci sa...

Han skulle träffa min grabb. Han hade nog blivit livrädd. Wille springer rakt fram o kramar o pussar så fort han får möjlighet. Både pos o neg. :P

Han är vääääldigt framåt. Slängpussar till ALLA!! Fyllegubbar... gamla tanter... andra barn... alla. ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam