lördag 5 november 2011

Romantisk kväll på tu man hand.. eller?

IMG_4620Smarrig räkcocktail till förrätt!

Sambon har verkligen slavat i köket ikväll för att kunna överraska mig med en trerättersmiddag. Till förrätt blev det räkcocktail, jättegod och alldeles lagom! När huvudrätten skulle serveras fick jag veta att jag antagligen skulle vilja beställa pizza. Så farligt trodde jag inte det skulle vara faktiskt och tog det med en nypa salt. Men ack vad jag sket mig, han hade gjort gratinerad hummer. Efter sju år tillsammans vet han hur jäkla kräsen jag är när det kommer till mat så att laga något sånt visste han var en chansning. Jag smakade såklart men kunde verkligen inte äta upp det. Jag vet, jag är skitlöjlig men det gick bara inte. Så det blev som han trott, en hämtpizza till mig. Efterrätten däremot var helt i min smak; syrlig champagnesorbet!

Efter all mat satte vi på filmen Baksmällan 2 som vi velat se länge. Den var helt hysteriskt rolig! Sambon däremot gav igen på mig för huvudrätten och somnade mitt i filmen. Och han sover än, tröttisen. Så nog är vi väl kvitt nu?

6 kommentarer:

Sandra Michelle Mårtensson sa...

Min sambo gjorde gratinerad hummer till nyårsafton och jag kunde inte heller äta det! Haha.

Agnes sa...

Tack Sandra! Nu har jag inte lika dåligt samvete längre :)

Unknown sa...

Vad fint! :) Baksmällan både 1:an och 2:an är ju grymt bra, så det var ju en bra avslutning på kvällen med. :)

Anonym sa...

Haha. Du är ju så jäkla skön... :D
Fast jag har ärligt talat aldrig smakat gratinerad hummer, men bortsett från musslor har jag sjukt svårt för alla varma typer av skaldjur, så risken finns att jag hade gjort samma lika! ;)
Kram

Ingrid - Mamma till Zelda sa...

Vad gulligt av din sambo att slita så för lite fredagsmys tillsammans :) Och ja, jag tycker nog att ni är kvitt ;)

Emma sa...

Lät som en lyckad kväll ändå till slut den filmen vill jag också se ...

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam