onsdag 21 september 2011

Tankar på nytt hem

IMG_5033 En av de första bilderna i vår nuvarande lägenhet. Liam är
här 7½ månad gammal och inspekterar sitt nya rum!

Jag har gått som i en dimma de senaste dagarna, som en jäkla zombie. Fick i måndagskväll reda på att lägenheten vi tittade på var våran om vi ville ha den. Och det ville vi ju såklart och tackade ja direkt.

Känns jättespännande och samtidigt lite vemodigt. Lägenheten vi har nu har varit Liams andra hem sedan han var åtta månader då vi flyttade hit. Många fina stunder har spenderats här, hans första steg togs i vardagsrummet på han 11-månadersdag till exempel. Och vi har haft många fina stunder tillsammans med familj och vänner på både födelsedagar och julaftnar. Så visst känns det lite sorgligt i hjärtat, samtidigt som vi alla ser fram emot en ny fräsch start i vårt nya hem!

Kontraktet ska skrivas på nästa vecka tror jag men inflyttning blir inte förrän första december då vi har kvar vår gamla året ut. Kommer bli ett jäkla kaos under julen känner jag då vi kommer flytta mitt i julpyntningen. Lite dum tid på året att flytta men inget att göra något åt, vi får ta det som det kommer helt enkelt.

Men vi har i alla fall ganska bra med tid på oss med allt som behöver göras. Eftersom den nya är mindre kommer vi få hitta nya ägare till en hel del möbler. Sen är det såklart massor av annat som ska ut på Tradera och Blocket, både barnkläder och annat krafs. Jag har en del att göra nu då med andra ord, annonser som ska skrivas och paket som ska skickas. Det är nog det bästa med att flytta – då får man hela hemmet utrensat!

11 kommentarer:

✫Familjen Bus✫ sa...

Härligt med ett nytt place :) Även om de blir mindre, i julstressen och du har mkt minnen från erat nuvarande.

Se det som en nystart bara... Det kommer bli superkul! :)

kram kram

O just det, höll på att glömma det viktigaste = Guuud så söt o liten Liam var där! hihi

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Spännande med flytt. Som du säger, man får rensat en del =)
Kommer bli toppen!

MammanC sa...

Spännande med nya steg i livet även om det såklart känns lite vemodigt också! Men som sagt, man vet aldrig vad livet har för planer!
Lycka till med flytt, det kommer säkert bli kanon!
Kram
BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor och Mammaliv

zasata sa...

Vad rolig vi fick med en nya idag, konrak skrivs nästa vecka och inflyttning 1 dec :-)

Anonym sa...

Jag är så avis så du anar inte! Vart är alla våra fina stora lägenheter? ;)

Det kommer bli super! Jag har flyttat 1:a januari 3 gånger och det var KAOS. December låter mer gemytligt...

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Det kommer säkert bli hur bra som helst :)

En pojkmammas vardag sa...

Så kul! Grattis!

Och jag förstår hur du känner. Så känner jag med huset som vi bor i nu också. Här har vi trots allt bott i sex år och haft det riktigt bra. Men även förändringar är bra. Och vem vet? Kanske får vi fler små knoddar som får lära sig ta nya steg i våra nya hem :)

Kram!

Cissi sa...

men vad spännande med flytt! Är riktigt avundsjuk! Så in i norden trött på vår lägenhet som känns som den krymper för var dag som går!

Vanilla sa...

Vilken spännande nyhet! Det är alltid både och att flytta såklart, vemodigt och framför allt mycket jobb! Men vad roligt sedan med en ny lägenhet! :-)

Hur kommer det sig förresten att ni väljer att flytta?

Kramar

Monica sa...

ÅÅh stort grattis! Va kul med nåt nytt :)

Agnes sa...

Vanilla:
Riktigt spännande med vår nya lägenhet :) Vi har valt att flytta då våra hyresvärdar inte sköter sig. För ett år sedan upptäckte vi mögel i badrummet och på vinden och de har fortfarande inte gjort något åt det. Trädgården sköts inte alls och vårt kök ramlar snart ihop. Jättetrist då lägenheten är så himla charmig och stor (en femma). Men vi har helt enkelt tröttnat, tyvärr. Så nu blir det en trea istället med mycket högre standard, ska bli himla skönt trots att den är mycket mindre. Men man kan inte få allt :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam