onsdag 7 september 2011

Klara, färdiga… fimpa!

Imorgon är det dags. Efter 10 år och ett paket cigg om dagen ska jag sluta röka. Jag kan inte fatta själv att det gott så lång tid och alla dessa pengar som rökts upp. Det är nära inpå 150.000 kr som jag kunnat ha mycket roligare för.

Detta kommer vara mitt första riktiga försök att bli rökfri, tidigare har jag inte lagt någon vikt på det. Men visst vill jag sluta, framförallt för Liams skull men givetvis även för min. Så nu har jag peppat mig lite ikväll, tittat på solresor och så. Och anledningen till att jag skyltar om det här är för att jag inte ska kunna backa ur imorgon. Jag ska klara det. Min mamma har varit rökfri i snart 4 månader efter 36 år som rökare, kan hon kan jag!

Nu blir det en sista cigarett. Eller kanske fem i rad. Sen läggdags. Imorgon gäller det!

16 kommentarer:

alexandra mamma till Tove och pysen i magen sa...

du kommer att klara det.. :) you go girl..

Cissi sa...

Lycka till!
Kämpa på så går det. Min sambo slutade röka för några år sen efter många år, han klarade det galant :-)
Hälsn. Cissi

En pojkmammas vardag sa...

Klart du klarar det här! Jag slutade snusa efter 14 år och minst en dosa om dagen .... det var tufft, men man klarar det bara man bestämt sig! :)
Kram

Anonym sa...

HEJA!
All cred till dig! Jag slutade i oktober 2008 efter 13 år, tur var väl det eftersom jag tydligen var gravid (hade jag inte koll på just då, jag bara bestämde mig för att det räckte så).
Och eftersom jag har jordens sämsta karaktär så kan jag garantera att du KAN! ;)

(Min moster slutade förresten röka häromåret efter nästan 60 år som rökare..)

Håller tummarna för dig! Kram

Elisabeth sa...

Lycka till, jag tror du fixar det galant :)

Carola sa...

Heja, heja!

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Lycka till med att sluta röka :) Säg till om det blir jobbigt så ska jag peppa dig!

AnnapåGrönkulla sa...

Lycka till!

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Lycka till!!! :) Jag rökte själv, men slutade när jag fick veta att jag hade Malte i magen. Gick lättare än vad jag trodde!!! :) Det bästa jag gjort iallafall. Heja!!!

ingrid sa...

Det fixar du galant! Kunde jag sluta efter 10 år och ett paket om dagen (under ett halvår rökte jag två paket om dagen!) så kan du också det! I oktober har jag varit nikotinfri i ett år :) Starkt jobbat av din mamma!

Carola L sa...

Om du gör det för din egen skull och är fast besluten så kommer du att klara av det! Ta en minut i taget och försk undvika de vanligast sakerna som får dig att vilja röka! Jag håller tummarna! Svårt kommer det att bli, men du kan klara av det!

victoria B sa...

Varmt lycka till!
Var oxå rökare i 10 år. Har inte rökt på över 1 och ett halvt år ( dock snusar jag, men jag gjorde både och innan).
En bra sak att ha i bakhuvudet när suget är som värst, det är att ALLA rökare som röker hela livet, får någon form av lungemfysem. Det är ingen som kommer undan. En del märker inte av det och påverkar inte så mkt på lungkapaciteten, men emfysemet finns där i någon form. Och det vill man inte ha. Det är det som får mig att aldrig vilja ta en cigg igen. Lungemfysem är garanterat, så tack men nej tack säger vi nog till det. Eller hur?
Stort lycka till!

maria sa...

hejaj dig! jag fimpade för 2 år sedan!

Maria sa...

Stort lycka till! Vad kul att höra att du ska göra dig av med den dumma ciggen :)
Du fixar det.

Kram

Anonym sa...

All lycka till! Du kommer klara detta! GO GIRL!

Jeanette S sa...

Heja! Du kommer att klara det! Vad duktig du är.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam