torsdag 8 september 2011

Första dagen som rökfri

IMG_2697En rökfri vardag för denna godings skull!

Vilken fruktansvärt lång dag jag varit med om. Den tar ju aldrig slut! Precis som att den ska jävlas liksom. Helst av allt hade jag velat sova mig igenom hela dagen, gömt mig under täcket och tyckt synd om mig själv. Ja, det är rökningen jag pratar om. Jag har lyckats hålla mig borta från allt vad cigaretter heter men det har varit skitsvårt och mitt humör är helt upp och ner.

Det är inte själva nikotinsuget som är värst. det är snarare den sociala biten och de små ovanor i vardagen man själv skapat. När jag pratar i telefon vill jag ta ett bloss, när jag diskat vill jag ta ett bloss, när det är reklam på tv vill jag ta ett bloss, när jag ätit vill jag ta ett bloss. Hela, hela, hela tiden. Det finns ingen hejd på det, jag har knappt vågat mig utanför dörren heller. För utomhus, vart som helst, är lika med ett bloss.

Jag hoppas morgondagen är lite trevligare och att jag känner mig gladare. Tacksammare, om inte annat. Men sen är det ju fredag också och det gör väl kanske saken lite lättare, då kan jag dränka sorgerna i helgmys och massa godis!

Tack till alla som kommit med stöttande och peppande ord, det gör det så mycket enklare ♥

6 kommentarer:

Veronica - mamma till Theo och Tim sa...

Heja heja! Detta fixar du =)

Du som verkar vara haj på datorer...
Sedan våran dator var på lagning eller vad man nu ska säga så kan jag nu inte uppdatera bloggen. Vet ej om internet har uppdaterats eller nåt .. men har explorer?! Det har ju funkat innan...Spärrar datorn något ?? Har ju blogspot som du... vad har du för webbläsare?

Carola sa...

Du fixar det! Låtsas som att du aldrig rökt, att du inte vet vad det är. Jag har hört att det funkar för vissa. *kram*

ingrid sa...

Nu har du tagit dej igenom den första dagen, och fler kommer du att fixa! KRAM!

Cissi sa...

Det här grejar du! Tycker du är jättestrong som slutar... ;)

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Duktig du är som håller ut!!! Och du är värd att gotta dig ikväll :) hihi.. Frossa! ;) bättre det än röka.

Du jag skulle vilja fråga, du gör inte bloggdesign till blogg.se 's ? Är det bara blogspot? :)
Kram & trevlig helg!

Natalie sa...

usch tungt :(
kanske kan ersätta nån cigarett med frukt och nån med kaffe?!? vet inte men det kanske blir lättare då

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam