söndag 22 maj 2011

Stora killen i lilla sängen

IMG_6849Zzzz… Zzzzz….

Inatt har Liam sovit i sin spjälsäng utan vägg för första gången. Jag har tjatat på sambon jättelänge om att Liam snart behöver en ny säng, en juniorsäng. Jag tycker att han kunde ha fått det redan i 2-årspresent i februari. Men han tycker att han är för liten för det. Så vi börjar lite smått med att ta bort ena väggen i sängen. Juniorsäng kanske han kan få i 3-årspresent istället?

I alla fall så har det gått jättebra! Jag var förberedd på att det skulle bli ett himla spring nu när han kan ta sig ur sängen på egen hand, men icke. Han har sovit sött hela natten. Och när jag gick in till honom idag för att väcka honom ställde han sig upp i sängen och såg en aning förvirrad ut. När han upptäckte att han kunde kliva ur sängen själv blev han jätteglad och hoppade upp och ner, upp och ner från den.

4 kommentarer:

Emma sa...

Så har jag gjort med Eddies säng med fast lagt en madrass brevid också för han brukar ramla ut annars så ibland sover han på den istället !!!

Mailan sa...

Våran Liam fick en juniorsäng när han var 1,5 år. Men sedan så var han omöjlig att natta och klarade inte av att somna själv.

Life Of An Angel sa...

Stora, duktiga killen! Kanske blir en del spring denna natten nu när han kommit på att ena sidan är borta :)

Martina sa...

Min dotter var nästan 2 år innan vi köpte en växa-säng (lika bra att ta en sådan på en gång så kan den följa med så länge den håller liksom).
Hon sov i den bredvid vår säng tills lillebror kom och då flyttade vi in hennes säng till hennes rum.
Det funkade jättebra men det är inte förrän nu som hon sover hela nätterna i den.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam