onsdag 18 maj 2011

Semesterplaner?

IMG_0198 Liam i Böda Sand förra sommaren! Stranden var väldigt poppis!

Förra sommaren hyrde vi en stuga i Enerum (utanför Byxelkrok) på Öland. En helt ljuvlig vecka, trots att vi hade några dagar med dåligt väder. Men vare sig det var fint eller regnigt gjorde vi små dagsutflykter; till Böda Sand (Liam älskade att vara på stranden och bada i havet), shopping i Borgholm, vandring i Trollskogen och så vidare. Bara att få vakna på morgonen och upptäcka att man inte var hemma bland alla måsten var helt ljuvligt!

Givetvis blir det stughyrning även i år. Men vart? Funderar både på Skåne, Halmstad/Falkenberg och Danmark men har ännu inte bestämt oss. Öland är ju toppen men vi har ju så nära dit och kommer säkert hinna med några utflykter ändå i sommar. Halmstad/Falkenberg känns väl kanske inte jättepoppis från min sida heller då svärföräldrarna hade stuga i Skrea Strand där vi var varje sommar förr. Men kanske någonstans i Skåne? Har faktiskt hittat en jättefräsch och helt nybyggd stuga utanför Malmö med egen liten badstrand vid en sjö. Såg underbart ut på bilderna! Det är ju heller inte varje dag man är där neråt, att åka över till Köpenhamn hade ju varit toppen också! Sitta på ett torg, ta en pilsner, shoppa ostar och dejlig räksallad att ta med hem. Ja, jäklar vad jag är sugen på den stugan.. Men vi får väl se vad sambon säger!

Vad har ni för spännande planer till sommaren? Tips på sevärdheter och upplevelser för en småbarnsfamilj tages tacksamt emot!

6 kommentarer:

Tess sa...

Visst är det svårt med semesterplaner!? Men vi har äntligen bestämt oss och vi har faktiskt hyrt en stuga just i närheten av Böda. Ska bli så otroligt skoj. Sen blir det även lite dagsresor till halmstad och om två veckor ska vi till kålmården. Ser jag fram emot;-)
Kram

Agnes sa...

Tess:
Åh, ska ni?! Vad mysigt! Vi är verkligen toppennöjda med veckan i Böda förra året. Finns ju så mycket att se också och skulle det vara dåligt väder kan man ju alltid åka in i Borgholm.
Kålmården är något både jag och sambon pratat om länge. Har inte varit där sen man själv var en knodd! Men än är Liam nog lite för liten. Kanske nästa år istället, likaså Astrid Lindgrens Värld och Legoland. Finns ju så mycket kul man kan hitta på på somrarna :)

Anonym sa...

Åh, semesterplaner låter underbart! Vi har en vecka planerad och 4 kvar... Får se lite hur vädret blir också, regnar det bara vägrar jag sitta kvar i Sverige.. :o
Kram

Unknown sa...

Vi ska ta en tur till Eskilstuna Zoo!

Tova sa...

jag tycker verkligen att man ska njuta av sverige på somrarna - vackrare sommarland finns väl inte? ;)
Tänker alltid på min barndoms somrar i Ångermanland, med alla vackra stränder och fina skogar. Eller västkusten med sina salta klippor - Göteborg är ju för övrigt härligaste sommarstaden ;)

Mrsfunky sa...

Ja visst finns det mkt att göra med barn på sommaren, men Kolmården skulle jag nog vänta med tills barnen är lite större. Var där förra året och barnen var lite små då, så det kändes mest som att kasta bort pengarna.
Öland är ju alltid Öland, så mysigt och härligt!
Själv har vi hyrt en stuga i Österrike, blir en låååång bilresa i Europa, mysigt men tålamodsprövande =)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam