måndag 18 juni 2012

Nu är vi fyra ♥

IMG_2596

Äntligen är hon här, vår underbara lilla flicka.

Efter tre dygn med värkar till och från som bara blev mer och mer intensiva och regelbundna åkte vi in till förlossningen i Växjö i söndags förmiddag. Jag var rädd att behöva åka hem igen men efter CTG:et och en undersökning visade det sig att jag var öppen fyra centimeter och fick stanna! 12 timmar senare, 18 juni klockan 01:33, var hon äntligen ute! Vår lilla flicka, 3298 gram tung och 49 centimeter lång. Helt perfekt och fulländad!

Vi mår alla bra och har nu fått varva ner lite här hemma. Liam har äntligen fått träffa sin lillasyster och är både stolt och nyfiken på vår nya familjemedlem. Han kommer bli världens bästa storebror, det vet jag.

En mer detaljerad förlossningsberättelse kommer komma, men det är ett lite senare projekt. Just nu njuter vi bara här hemma.

Tusen tack till alla som gratulerat oss – värmer så i hjärtat ♥

46 kommentarer:

Monia - mamma till Tuvalie sa...

åh stort grattis till en liten söting ! :D

Ekomorsan sa...

Ååååååh vilken sötnos!!! Härligt att allt gått bra och stort grattis till lillan!!

Alfva sa...

Men herregud så vacker! Stort grattis igen!

Carola sa...

Grattis igen! ♥

Emilia - 17 år & mamma till Tatum sa...

åååh.. men grattis!! :D

Anonym sa...

Ett jättegrattis till er lilla flicka. Så himla gullig. Skönt att allt gått bra. Njut nu av att vara hemma o ta hand om varandra. Många kramar Ulle, Gunnar, Amanda o Robin

Frida sa...

Men Gud så underbart! Stort grattis till er alla!!!

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

GRATTIS igen! <3<3<3

Anonym sa...

Naw,sååååååå söt liten sessa...
♥-ligt GRATTIS,vännen/Puss & Kram från mig!

Shopaholic - blivande mamma till tre! sa...

Hon är så fin!!

Lina sa...

Stort Grattis !

Elisabeth sa...

Sååå söt :)
Vad skönt att allt gått bra
Grattis till hela familjen :)

mammaTEA sa...

Grattis till hela familjen! Tänk att ni nu är fyra.

Spacegirl sa...

Grattis :-)

Angelika mamma till Liam och gravid vecka 41 sa...

Nej men grattis :) så skönt att allt verkat gått bra för er, och att Liam är nyfiken på sitt syskon :)
Själv går man och väntar på att bebis ska "ploppa" ut nu när man gått över tiden :)

Stort lycka till, till er :)

Kram

Emma S sa...

Jättegrattis, hon ser helt underbar ut :-)

Louice sa...

Stort grattis! =)
Oh vad roligt för er och skönt att allt har gått bra. Hon är superfin! <3

Caroline Andersson - Mamma till Elias sa...

Ååh stort grattis till er! :)

Pappan Anders sa...

Grattis! :-)
Njut!

Madde sa...

Grattis vad fin hon är!

Sara-Sofia sa...

Grattis!
Tänk att den där lilla fulländade varelsen kunde ligga helt anonym därinne så länge:)

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

GRATTIS!! Vilken sötis :)

Caroline - Mamma till Leah! sa...

Stort grattis! :)

Fröken svår sa...

Grattis! Kram/Johanna

Louise sa...

Stort grattis till sessan, hon är så himla söt!


Psst... Kände på mig att där kunde va ett spännande inlägg idag då de inte kommit något på ett tag . :)

Anna - mamma till två prinsessor sa...

Vilken lycka! Stort grattis till hela familjen. Njut nu allt ni kan!
Krm

Love and be proud sa...

Åhh så söt!! :) Född samma dag som min Vicente ;) Njuuuut!! Kram!

Johanna sa...

Jättegrattis igen, hon är ljuvlig! Har ni bestämt vad hon ska heta än?

En pojkmammas vardag - Livet på torpet sa...

Åh GRATTIS! Vilken liten underbaring :)
Många KRAMAR till er <3

Cissi sa...

Å grattis! Hon är fantastisk! Hjälp vad jag längtar nu!

Anonym sa...

Så fin hon är. Stort grattis till er alla.
Ja visst är girafftyget fint :)

Sandra sa...

Ett stort grattis till sötnosen!

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Så underbart söt hon är, grattis igen!!!
Å vilka roliga historier hon kommer få höra när hon blir stor, av er alltså, om hur ni inte visste att hon flyttat in i magen - hur hon dök upp från ingenstans i vecka 32 osv... en helt underbar historia! :)

Emma sa...

grattis grattis , gud så roligt:)

Vanilla sa...

Åh, stort grattis till er fina lilla tjej! Så underbart att hon är här nu! :-)

Njut av första tiden!
KRAM

care69 sa...

Stort grattis till det lilla underverket, vilken goding!

VS - Anna sa...

Grattis!

Härligt att en storebror och en lillasyster är födda!

Kram Anna

Emma sa...

GRATTIS!!! Ååå sååå söt!! Lycka! Komiskt att hon vägde och var lika lång som min lilla Wilma som blir 1 år i morgon!!

kramar

Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥ sa...

Jättegrattis till er lilla skönhet! Tycker mig se likheter med storebror? :)

Ingrid - Mamma till Zelda sa...

Åh vad roligt att läsa, stort grattis till er!

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Men ååå, stort grattis till er lilla tjej, hon är helt underbart fin!!!

STOR KRAM

Parfymista sa...

Vad söt hon är! GRATTIS!

Fam. Strömberg sa...

Men jisses så fort det gick, jag har nog som er...dock värre för er...inte hunnit med! Är hon redan här!! Grattis till sötnosen och hennes söta lilla fossing!
Grattis grattis!
Kram Amie

Unknown sa...

GRATTIS! Underbart!
<3

Emma - mamma till Meja och Alvin sa...

Massor med grattis till er fina lilla tjej!!

Lilli Nyfiken - Nybliven tvåbarnsmama! sa...

Grattis :) Spännande tid som tvåbarnsförälder kommer, man har glömt mer än vad man tror ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam