tisdag 12 juni 2012

Välkomna vattkoppor!

IMG_2498

För en halvtimme sen när Liam skulle kläs inför dagis upptäckte jag en stor prick på magen, skumt tyckte jag och tittade närmare. Vattenfylld! Kollade ryggen och hittade ytterligare fem stycken. Äntligen vattkoppor!

Jag tror varenda unge på dagis haft det och jag har bara väntat på att Liam skulle få det också, så han slipper det sen. Och nu äntligen! Vi får bara hoppas att det inte blir allt för jobbigt för min lilla knodd och att det kliar så lite som möjligt. Förhoppningsvis får han inte fler och det vore ju toppen. Jag hade själv bara två-tre stycken i ansiktet när jag var liten.

7 kommentarer:

Fröken M - Vinn en Pino goodiebag ! sa...

Va skönt att de äntligen dykt upp !! Vi lät ju Viggo leka med smittade barn i våras bara för att bli av med det ! Han fick visserligen ca 100 st, men det var ändå lindrigt och verkade inte alls klia.
Dock får vi hoppas att Liam får några koppor till, får dom bara ett par är det nämligen inte säkert att de blir immuna mot smittan och kan få det igen !

HA nu en mysig dag !! kram

♥ Alexandra - Mamma till Tove och Lykke ♥ sa...

hoppas bara att bebisen håller sig inne i magen nu då så den inte tittar ut när Liam har vattkoppor..

kom på att Tove har ju inte haft vattkoppor än..

Anonym sa...

Hoppas han får det lindrigt & inte för mycket koppor som kliar...
/Kram

Sandra sa...

Om du själv inte haft vattkoppor så slå en pling till barnmorskan. Nyfödda kan bli riktigt sjuka av vattkoppor.

Men skönt att få det avklarat :) Mina har inte haft det än. Hade varit skönt att få det fixat. Men jag är inte den som utsätter mig för det i onödan, haha.

Carolina sa...

Så härligt att få det avklarat - mina väntar fortfarande på det, önskar att de får det SNART! kram

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

De är bra om han får ca 20 i alla fall... får han för få så kan han få det igen...

Pappan Anders sa...

Bra att de kommer på besök. Jag har haft flera ggr i livet. Nästa gång blir de nog bältros.
Ha De!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam