tisdag 19 juni 2012

Lillasysters namn

Idag enades vi äntligen om vad lillasyster ska heta. Jag har ju haft mitt favoritnamn hela tiden, men som Simon inte varit riktigt förtjust i. Men idag gav han sig och jag fick min vilja igenom. Lillskruttan ska heta Nomi (uttalas “Nååmi”)! I andranamn blir det Elsa efter mig och min mormor och i tredjenamn blir det Lisa efter hennes faster.

Nomi Elsa Lisa Edberg blir det! Känner mig så nöjd och det tror jag nog att pappsen också är, han vill bara inte erkänna det än!

IMG_2692IMG_2669IMG_2676IMG_2694

20 kommentarer:

Alfva sa...

Hej Nomi!
Men hur uttalas det? No-mi eller Nååmi?

alexandra mamma till Tove o Lykke sa...

jösses vad söt hon här massor med hår :)
nomi är så fint och grattis till att du lyckats övertala sambon :)

Caroline - Mamma till Leah! sa...

Nomi är ju nästan Simons namn baklänges :P
Kanske kan få han att gilla det lite mer :)
Jättefint namn till lilltjejen iallafall!

mamma jakeline sa...

passande namn till en söt liten tjej! :) Grattis än en gång till sötnosen! :)

En pojkmammas vardag - Livet på torpet sa...

Jätte fina namn, på en underbart gullig tös :)
Kram

Ingrid - Mamma till Zelda sa...

ljuvlig!

Johanna sa...

Men lillgosan då! :) Nomi är jättefint! passar jättebra med Liam också. Bra namnval. :)

Gammelmoster sa...

Gud så söt hon är! Du o Simon är verkligen en bra kombo för att få fina barn. Riktigt fint namn också så det var tur att du fick din vilja igenom! Stor kram till er alla 4 från Nomis stolta gammelmoster! <3

MansonDust ~ fyrabarnsmamma sa...

Ja jävlar, det är ju nästan Simon baklänges :)

Louice sa...

Vilket fint namn! =) Helt rätt val och så passar det ju bra ihop med Liam oxå.
Vad fina dem är dina små barn.

Önskar er en bra dag!
Kramar

Cissi sa...

Jättefin liten tjej med vackra namn! ;)

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Jättefint namn! :) Liam & Nomi klingar hur bra som helst ihop <3 Fina namn, på fina barn!

sofia sa...

Vilken söt liten tjej ni har fått! Och vilket fint namn hon fick sig :-) Nomi passar ju jätte bra ihop med Liam. Vad hade ni för namnförslag om det skulle blivit en lillebror?

Anonym sa...

Åh,så söt hon är lilla Nomi (det hette min 1-a Bm )
/Puss & Kram!

Madde sa...

Superfint namn. :D

Kramar.

Louise sa...

Jättefina namn:) hon är verkligen så dunder söt, kan hålla med att man blir riktigt bebissjuk!

Fam bus iphone sa...

Jätte fint namn :) Hon ser absolut ut som en liten Nomi! Så söööt!

Vanilla sa...

Jättefint namn och fina kort på lilla prinsessan! :-)

mammaTEA sa...

Vilka fina namn och söta bilder!

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Åh, hon är så snuttig och söt!! Man blir verkligen sugen på en till, men det får vänta lite till :) Hihi.

Kramar till er alla!!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam