onsdag 27 juni 2012

En heldag på Öland

Klockan nio begav vi oss mot Öland för lite äventyr. På vägen dit blev det ett stopp för att äta ägg- och baconsmörgåsar till frukost och vi hittade en jättefin plats precis nedanför Ölandsbron. Liam hade knappt ro att sitta still och äta, han skulle bara kasta sten i havet. Och såklart beundra alla “Kapten Krok-båtar” som seglade förbi och uttryckte sig med ett högt “HEJ Å HÅ!” varje gång, precis som Jake & Piraterna på Disney Junior-kanalen brukar göra.

Sen fortsatte vi resan upp till Löttorp för att hälsa på Adde, barnens morbror, som bor och jobbar där även denna sommar. Vi hann knappt ta av Liam bilbältet förrän han var ute och gav morbror en stor bautakram. De har inte setts på över en månad och Liam har saknat honom massor. Och så var det u första gången Adde fick träffa Nomi också! Han överrösta båda barnen med massor av presenter. Nomi fick tre klänningar, två leggings, ett linne, en snuttefilt och ett gosedjur. Liam fick en skjorta, en solhatt och leksaksbil med tillhörande husvagn. Han är en hejare på att skämma bort!

Därefter åkte vi allihopa runt på ön och kikade i affärer, åt smarrig lunch i Byxelkrok Hamn, shoppade lite till och slutligen åkte tillbaka till Löttorp för att äta middag. Givetvis blev det på restaurangen där lillebror jobbar och alla tre tog Filet Mignon, såå gott. Liam däremot skulle ha pannkakor med sylt och vaniljglass, inte dumt det heller!

Ett sista stopp blev det hos familjen Midenheim där Liam lekte med de andra barnen, grävde i sandlådan, gungade och sparkade boll. Men det roligaste var nog att klappa de stora och fina hästarna i hagen!

Vi har haft en jättehärlig dag och det får snart bli en tur dit igen. Förhoppningsvis är det lite bättre väder då så man kan åka till Böda Sand och lata sig lite på stranden också!

IMG_3262IMG_3281IMG_3296IMG_3255IMG_3292IMG_3256IMG_3306IMG_3313IMG_3317IMG_3302IMG_3343IMG_3341IMG_3356

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,va mysigt & vilka ljuvliga foto/Kram från mig i solen!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam