torsdag 14 juni 2012

Ett tredje ultraljud

På ultraljudet i Växjö idag fick vi inte veta så mycket nytt. De har fortfarande jättesvårt att sätta ett beräknat förlossningsdatum så vi kör på det vi har sedan innan helt enkelt, att jag är i vecka 38+3. Så de kommande veckorna känns ju spännande, man vet inte riktigt vad man ska vänta sig. Har vi en bebis om ett par dagar eller om tre veckor? Det återstår att se!

Jag har förresten fått känna på de första förvärkarna. Under hela natten och morgonen har de kommit och gått. Efter att ha stigit upp och grejat avtog de men väl inne i stan där vi gick mycket hela tiden kom det nya förvärkar lite då och då. Det är ju inget som visar att något är på gång, förvärkar kan väl komma flera veckor innan förlossningen vad jag vet. Men man kan ju alltid hoppas att det börjar närma sig. För att bara ha varit gravid i några veckor (jaa, ni fattar..) så börjar jag bli ganska trött på att ha ont hela tiden med foglossning from hell, sura uppstötningar, dubbelt så stora fötter och allmänt osmidig och klumpig. Och att sen känna av en Tarzan som slänger sig i urinröret som om det vore en lian är inte heller så trevligt. Ja, jag är grinig. Men jag vill ju ha en bebis nu ju.

1 kommentarer:

Anna - mamma till två prinsessor sa...

Åh vad jag känner igen det där!! Den sega längtan och väntan... själv har jag ca 10 veckor kvar. Vill inte heller vänta längre.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam