onsdag 30 mars 2011

Lekparken och traktorer

Det är inte varje dag både mamma och pappa hämtar Liam på dagis, men eftersom gubben är ledig resten av veckan fick han såklart följa med. Efter hämtningen rullade vi bort till lekparken på hyttgården. Det har ju varit så fint väder till skillnad från den gråa gårdagen, så man får allt passa på när solen tittar fram.

Liam hade lika kul i lekparken som alltid. Men det var något annat som fångade hans intresse under tiden; de stora traktorerna som körde runt parken och gjorde rent. Till helgen ska Kronprinsessan Viktoria och Prins Daniel komma hit till Kosta och inviga nya Kosta Boda Art Café så det är full fart på byn nu. Dom sopar, putsar och fejjar. Hörde också att glasbruket skulle plantera 2000 penséer innan helgen så kungligheterna får ett vårfint välkomnande. Jisses alltså. Men kul när det händer något här i byn!

Jag tror att Liam ska få hälsa på morfar Gunnar snart och åka med honom i hans traktor. Han har ju blivit så intresserad av fordon nu på sistone. Älskar att titta på stora lastbilar och traktorer som kör förbi. Och morfar har ju allt det där; traktor, lastbil, motorcykel och fyrhjuling. Det skulle absolut uppskattas av Liam!

IMG_3367IMG_3342IMG_3396IMG_3400IMG_3374IMG_3411IMG_3408IMG_3353

3 kommentarer:

Tess sa...

Att traktorer, lastbilar, byggfordon och alla möjliga fordon kan var så intressant. Det är hela min sons värld och han ska ju ha varenda maskin som finns...hihi
Kram

alexandra mamma till tove sa...

jag har en liten fråga..
du hade ju någon sånhär räkna ner grej då innan liam fylde år.. vart hittade du den någonstans.. jag skulle vilja ha en sån nu..

Anonym sa...

Du får väl ta med honom till Volvos dumpsterfabrik där i Braås någon dag och kolla? :D Det kan ju inte vara så långt dit från er? Där är det stooora bilar.. :D

Ser helt underbart ut med ingen snö och torr mark. Här börjar det bli sjöar överallt.... :(
Kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam