söndag 31 maj 2009

» liams dop

Vilken härlig dag det har varit!
Dagen började med att Simon väckte mig klockan sex i morse med Mors Dag-presenter från Liam. Marian Keyes nyaste bok och en Hugo Boss parfym! Inte illa pinkat det!
Efter presentöppningen var det dags att göra oss färdiga. Fixa hår, smink, stryka Simons skjorta och packa ner det sista som skulle med.
Väl framme i Kosta hjälptes vi åt att bära in allt, jag tog även lite bilder på dukningen för dom som är nyfikna och sen var det dags att börja med smörgåstårtorna.

IMG_2079IMG_2077IMG_2078

Klockan åtta åkte Simon för att lämna Diesel på hunddagiset och hämta Liam hos mamma. Morfar och Lucia kom strax efter för att hjälpa mig dekorera tårtorna och göra det sista innan gästerna kom. Morfar, den latmasken, hjälpte dock inte till utan istället underhöll oss med att plinga i vinglasen, hålla tacktal och spela gitarr. Ja, han är lite knasig den där.
Tårtorna blev till slut färdiga och det började bli dags att klä om och fixa till sig.

Klockan tio gick vi upp till kyrkan för att vara i god tid, men både prästen, kantorn och ett par gäster kom bara några minuter i halv elva. Men det ordnade ju sig till slut.
Liam var jättesnäll hela tiden, det fanns så mycket att titta på. Var livrädd att han skulle skrika igenom hela akten men inte då..
Vilken underbar präst Carina är! Hon är inte tråkig att lyssna på, tvärtom. Är så glad att vi bestämde oss för att döpa honom i Ekeberga Kyrka.

IMG_2091IMG_2097IMG_2098IMG_2099IMG_2092IMG_2095

Klockan elva lämnade vi kyrkan för att gå ner till sockenstugan och fika! Det blev, som sagt, smörgåstårta, presentöppning (som gudmor och gudfar hade ansvar för) och sedan jordgubbstårta och kaffe.

IMG_2108IMG_2109IMG_2111IMG_2113IMG_2114IMG_2117IMG_2118IMG_2119IMG_2122IMG_2123IMG_2125IMG_2127IMG_2134IMG_2135IMG_2137IMG_2139IMG_2164IMG_2165IMG_2166IMG_2169IMG_2170IMG_2173IMG_2174IMG_2176IMG_2178IMG_2179IMG_2182IMG_2183IMG_2187IMG_2201IMG_2205IMG_2207IMG_2210

Har även tagit bilder på alla presenter han fick men jag lägger ut dom imorgon istället! Nu ska Simon och jag slappa i soffan, käka tårta och ta en Gin Rummy.

2 kommentarer:

Christian Franksson sa...

Ja det ser ju onekligen ut som det blev en lyckad tillställning måste jag säga, synd att vi inte kunde komma. Skönt att allt gick bra iaf.

bagerskan sa...

Hej vännen!
Jag bakar gärna tårta till dig nästa gång du har något att fira! Svårt att sätta priser, men ca 600kr för den tårtan då blommorna tog sin lilla tid att göra. Den innehöll (ätit alldeles för mycket) päronmousse och capucinomousse, täckt med bayliesgrädde och SP.
Jag kan variera smak och utseende efter ditt tycke.

Kram Karin

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam