torsdag 21 maj 2009

» kristi flygare

Vilken härlig dag det har varit! Svärmor och Lisa har varit och hälsat på en snabbis idag sen kom Nadde och Jörgen vid tolv-tiden. Vi gick ner till marknaden och rejsade ett varv. Träffade lite känningar i alla fall. Handlade lite gjorde vi också, två t-shirts till Liam. En med AC/DC och en med Iron Maiden på, jättetuffa!
Tillbaka hemma igen så solade vi lite och förberedde det sista som skulle med över till grannarna. Sara, Oskar och Veronika kom förbi en sväng också med present till Liam. En jättesöt bodie från Lundmyr of Sweden och en tröja från Polarn o. Pyret. Kanonfina båda två!
Sen var det dags att pinna över till grannarna där det vankades grillkött, potatisgratäng, tzatziki, sallad och en massa annat gott. Tre omgångar med kubb blev det också. Efter det blev det hemmagjord jordgubbstårta och kaffe. Mm, kittlar dödsskönt i kistan..!
Nadde och Jörgen drog sig hemåt och Simon, jag och Liam rullade bort till Anna och Chrille. Stannade och småpratade en stund. Matti, Linus och Alle var också där och förfestade lite smått innan avgång till Emmaboda.

Nu har vi nästan precis kollat på “Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show” på tv4. Thank God att Anna, den förbannade besserwisser-gnällspiken, äntligen åkte ut! Hon har bara en massa undanflykter på tammefan allting och lipar för miiinsta lilla. Dogge fick tyvärr hoppa av tävlingen, han var definitivt min favorit och hade hoppats på att han skulle ta hem hela skiten. Det har han verkligen förtjänat.

Nu ska jag tillbaka till vardagsrummet och kika lite på tv och ge Simon stryk i Gin Rummy. Sen blir det nog fasen sängen, all frisk luft och god mat idag har gjort en lite halvt förslappad.

IMG_1881IMG_1904IMG_1912IMG_1891IMG_1874IMG_1903

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam