fredag 15 maj 2009

» cash

Nu har Simon kommit hem från IP. Johansfors har denna kväll mött Örsjö och det slutade med 2-2.
Gubben har varit jätteduktig idag och klippt gräset, jättefint blev det. Själv har jag inte gjort ett skit, förutom dammat och städat av här i datarummet. Man vill ju så mycket men hinner så förbannat lite.

Vi har varit hos mamma och Adde idag med och ätit middag, spagetti och köttfärssås. Smarrigt som attan. Sen blev även vårt tomma bankkonto sponsrat med lite välbehövlig cash av snälla mamsingen. Det kan behövas några slantar extra nu. Så här är det alltid i slutet av månaden nuförtiden även om vi bara lägger pengarna på nödvändigheter(räkningar, blöjor, NAN, mat…) och inget onödigt skit. Men likförbannat tar det slut. Det var skillnad när vi båda hade heltidsjobb och man kunde åka till IKEA var och varannan helg och bränna tusenlapp efter tusenlapp utan att behöva oroa sig det minsta. Men nu är det som det är.
Hellre äta gröt tillsammans än fläskfilé ensam.

Imorgon ska vi på marknad i Skruv. Ska bli skoj att träffa lite folk och håller tummarna för att vädret håller i sig.

Nu ska jag in och gosa med min karl. Kanske ta en Gin Rummy? Mm, vi får se vad han säger.
Dags för Liam att vakna snart med, min trötte lille prins.

1 kommentarer:

Christian Franksson sa...

Det var nog bland det bästa ordspråk jag hört "Hellre äta gröt tillsammans än fläskfilé ensam."
Hoppas allt är bra med er.
/Chrille

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam