söndag 3 maj 2009

» flower power

Nyduschad och fräsch efter en dag i trädgården. Mamma var här och satt barnvakt medans Simon klippte gräset och jag rensade i rabatterna. Har precis fullt i hela trädgården, det är mormor som vill ha blommor överallt. Vi har i och för sig sått igen ett par tre stycken men ändå är det en massa. Det är liksom ingen ordning på att. Vi har ett land längs högra hussidan och det är en enda röra. Mormor har planterat tusen olika växter och jag tycker bara det ser stökigt ut. Hade det varit vår trädgård och vårt hus hade jag sått igen hela skiten för länge sen. Tycker det är mycket snyggare med att kanske ha lite enar eller några andra snygga buskar på rad istället. Sen kan man sätta blommor i krukor och balkonglådor om man vill det. Men rabatterna blev fina nu i alla fall. Rensade och la sedan över täckbark så kanske det inte blir så förbannat mycket ogräs och skit. Satte även ut alla solcells-lampor så det blir lite mys-pys och lull-lull på kvällen.
eujjuDet här med trädgårdsarbete är absolut inget för mig. Har jag tid så lägger jag det hellre på hushållsarbete inomhus. Plocka lite här och pula lite där. Men visst, får vi ett eget hus sen så kommer det nog bli roligare att dona i trädgården. Få det precis som man vill ha det.

Efter att vi var klara med allt plock utomhus så åkte Simon, jag, Diesel och Rebell till grusgropen för att låta dom ta årets första dopp. Det uppskattades för dom verkade ha väldigt roligt. Plaskade och jagade varandra. Dum som jag var så glömde jag kameran, hade varit skoj att ta några bilder. Men det får väl bli nästa gång istället.

Jag berättade ju om den där kvinnan ifrån Orrefors som var intresserad av Rebell. Men vi har varit i väg ganska mycket i helgen så jag hade inte haft en tanke på att kolla min mail. Så den här kvinnan hade tröttnat på att vänta och istället hittat en annan hund, vilket gjorde mig ganska deppig. Hon, Annette, var nämligen hur go som helst i telefon när jag ringde. Hon hade funderat på att ta Rebell också men hon trodde inte hon skulle klara av två hundar just nu eftersom hon även precis fått kattungar. MÄNNN, som Tony Irving skulle uttryckt det, det var hennes exman (eller särbo?) som hade hittat Rebell på blocket och det var han som hade blivit kär i honom. Men han var osäker på om han skulle köpa honom. I telefon sa Annette att han var väldigt sugen och att hon skulle försöka övertala honom. Då skulle ju hennes nya hund också få en kompis. Tydligen så lyckades hon för han, Mats, ringde för ett par timmar sen. Klockan 18:30 ska Diesel in och leka med mormor och klockan 19 kommer både Mats och Annette för att hälsa på Rebell. Hoppas, hoppas, hoppas att han tycker om honom. I så fall har Simon och jag kommit överrens att han ska få ha honom några dagar på prov (om han vill) och sen bestämma sig efteråt. Tur att dom kunde komma redan ikväll också, så man slipper gå och grunna på det.

2 kommentarer:

rebecca sa...

Hejsan!

Ja visst var den skjortan fin. :)Jag hittade en beskrivning på nätet av skjortan. Rosetten har jag gjort av presenttråd och limmat dit. :)

Här kommer länken: http://www.napkinfoldingguide.com/14-shirt/

Anonym sa...

trevlig läsning. kram mamz

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam