tisdag 6 mars 2012

Recension: Nalle Puhs Film – Nya Äventyr i Sjumilaskogen

Det är nog inte bara jag och min lillebror som är uppvuxna med Disneys filmer, alla lika fantastiska och sevärda. Och jag är så himla glad att Liam har kommit upp i den åldern att han vill se och uppskatta filmer tillsammans med oss.

I oktober förra året åkte jag, sambon och Liam in till Kalmar och såg Nalle Puhs Film: Nya äventyr i Sjumilaskogen på bio. Det var en väldigt populär kväll för Liam. Han älskade filmen och satt som förstenad med popcornen i högsta hugg. Jag kommer ihåg att jag tyckte filmen var jättesöt och alldeles lagom, och vi alla tre skrattade gott åt gängets bus och upptåg!

I veckan har vi sett den igen efter att ha fått en combopack med både Bluray och DVD hemskickad från Disney. Eller ja, vi har inte sett den en gång utan vi är väl snarare uppe i tjugo vändor om jag ska vara helt ärlig. Liam är som förtrollad av Nalle Puh och hans vänner och vill se den om och om igen. Och jag, som också är en Disneyoholic, förstår honom till fullo!

“Jag är en björn med liten hjärna och långa ord besvärar mig.”Ja, det är inte alltid så lätt att vara Nalle Puh. Inte bara det här med långa och krångliga ord, lägg även till att all håning är slut, att Iors svans har försvunnit och att Sjumilaskogen fått ovälkommet besök av den hemska ”Baxen” som sprider oro bland alla. Speciellt Nasse, som ju av naturen är rädd för det mesta. Men är man vänner så är man där för att hjälpa varandra, och tillsammans är de nu redo att övervinna alla hinder, stora som små, i Nalle Puhs Film: Nya äventyr i Sjumilaskogen. Följ med Puh, Nasse, Tiger, Uggla, Kanin, Ru och den olycklige Ior på ett helt nytt och sagolikt äventyr, inspirerat av A.A. Milnes klassiska böcker och gjort i klassisk handritad Disneystil. En underbar berättelse för stora och små Puh-fantaster, fyllt av vänskap, äventyr, skratt – och massor av härlig håning.

 

WTP_xwalking

Vill DU ha chansen att själv få hem denna underbara film? Då kan du vara med och tävla om ett alldeles eget exemplar av Nalle Puhs Film: Nya äventyr i Sjumilaskogen på DVD och Bluray. Det enda du behöver göra är att delta i min pågående tävling som avslutas 7 mars kl 21:00!

3 kommentarer:

Fröken M sa...

Åh va mysigt ! DDisneys filmer ÄR verkligen något speciellt !
Jag längtar tills Viggo är stor nog att gå på bio och se en hel film, men tills dess får vi väl ha egna biovisningar med popcorn i soffan här hemma :)

Emilia - 16 och snart mamma. sa...

Haha, jag och min mamma kollade på den med mina småsyskon när dom var sjuka.. tror jag och mamma skrattade mer och tyckte den var bättre än mina systrar :)

Lilli- i väntan på telning nr 2 sa...

Deltar redan... känns som dagarna har sniglat sig fram!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam